Translate

wtorek, 29 marca 2016

Sałatka z ciecierzycy i tuńczyka I


Uwielbiam sałatki i surówki, dlatego staram się je często przygotowywać z produktów znanych i mniej znanych, które można dostać w naszych sklepach. Tym razem sałatka z ciecierzycy, tuńczyka, suszonych pomidorów i soczystego selera naciowego, który dodał lekkości i świeżości tej sałatce. 

poniedziałek, 21 marca 2016

Boczek pieczony w majeranku

pieczony boczek wieprzowy

Dziś coś dla mięsożerców —  boczek pieczony w majeranku. Wersja najprostsza, jaka może być, a zarazem bardzo smaczna. Boczek po upieczeniu jest aromatyczny, z zewnątrz przypieczony, a w środku delikatny i rozpływający się w ustach. Dobrze smakuje tuż po upieczeniu, jak i schłodzony w formie wędliny. Osobiście fanką tłustego boczku nie jestem, ale jeśli trafi się taki chudziutki, to z przyjemnością go podjadam.

sobota, 19 marca 2016

Deser z nasionami chia

Nasiona chia (szałwia hiszpańska) od pewnego czasu są bardzo popularne ze względu na swoje walory zdrowotne, jak i smakowe. Te nasiona zawierają więcej wapnia niż mleko, więcej żelaza niż szpinak, a błonnika więcej niż otręby. Ich struktura jest bardzo podobna do znanych mi ziaren lnu, choć w smaku ich nie przypomina.


Zdrowy deser z chia

środa, 16 marca 2016

Kiełbasa domowa wieprzowo-drobiowa


Przygotowanie domowej kiełbasy nie jest trudne, nie jest to może szczyt kunsztu wędliniarskiego, ale taka kiełbasa jest w 100 % naturalna. Wyrób jest bez sztucznych dodatków poprawiających smak i wygląd, zawiera mięso, a nie wypełniacze o smaku mięsa. Taka kiełbasa jest bardzo aromatyczna, a dodatek gorczycy sprawia, że w smaku przypomina nieco palcówkę. Kiełbasa nie jest wędzona tylko parzona, dlatego jest zdrowsza i lekkostrawna.

poniedziałek, 14 marca 2016

Bataty pieczone

Bataty to słodkie ziemniaki, które są źródłem wielu minerałów potrzebnych dla naszego organizmu (wapń, potas, sód, magnez, żelazo) oraz witamin (A, B6, C, E). Do Europy przywiózł je Krzysztof Kolumb z Ameryki Środkowej, a obecnie głównymi producentami są Chiny, Nigeria, Uganda, Indonezja, Wietnam, Indie, Japonia. Bataty w zależności od odmiany mogą mieć biały, różowy lub fioletowy miąższ.


frytki ze słodkich ziemniaków

środa, 9 marca 2016

Sałatka sushi


Sałatka sushi w smaku jest dokładnie taka sama jak rolowane sushi. Jeśli brakuje Wam czasu lub cierpliwości do rolowania sushi, a chcecie poznać jak ono smakuje, to ta sałatka doskonale go oddaje. Pracy przy jej przygotowaniu jest niewiele i składniki są raczej ogólnie dostępne. Smak i mega zdrowe produkty idealnie pasują do wiosennego przebudzenia. Można powiedzieć zdrowa bomba witaminowa. Zjedzenie sałatki sushi bardzo syci, ale nie wywołuje uczucia ciężkości, jest raczej lekkostrawna.

poniedziałek, 7 marca 2016

Praliny czekoladowo-migdałowe


Aksamitne praliny czekoladowo-migdałowe, to zdrowe domowe słodycze, bez zbędnych dodatków poprawiających smak i wygląd. Co do wyglądu, to w domu również można dopracować szczegóły, ale ja nie jestem zbyt cierpliwa i jak widać nie przyłożyłam się, ale za smak gwarantuję. Praliny są delikatne, nie za słodkie, z chrupiącymi migdałami i uzupełniającą całość gorzką czekoladą.

sobota, 5 marca 2016

Zupa krem z brokułów


Dawno już nie było zupy, więc oto zupa krem z brokułów. Najszybsza zupa do przygotowania, a do tego samo zdrowie. Czasami bywa tak, że zawieruszy się w lodówce lekko przywiędnięty brokuł i wtedy najlepszym rozwiązaniem jest przygotowanie z niego takiej zupy (oczywiście z takiego prosto z warzywniaka zupka jest jeszcze lepsza).

piątek, 4 marca 2016

Praliny daktylowo-kokosowe


Praliny przygotowane na bazie kremu daktylowego są idealnymi słodyczami dla wszystkich tych osób, które cenią zdrowe odżywianie i dbają o siebie. Warto poświęcić chwilę, aby własnoręcznie przygotować pysze daktylowo-kokosowe praliny, które są bez cukru i bez tak powszechnie używanego w sklepowych słodyczach (bezwartościowego) oleju palmowego.

Przygotowanie nie jest skomplikowane, a świadomość z czego są wykonane w efekcie daje nam przyjemność jedzenia zdrowych słodyczy. W mojej ocenie tego typu praliny nie powodują wzrostu apetytu na słodycze, tak jak to się dzieje po zjedzeniu sklepowych słodyczy. Naturalny cukier zawarty w daktylach w połączeniu z wiórkami kokosowymi wolniej jest wchłaniany i nie powoduje dużego skoku cukru w organizmie, tym samym na dłużej dostarcza nam energii. 

wtorek, 1 marca 2016

Krem daktylowy


Zdrowy krem daktylowy, bez dodatku cukru i tłuszczu zwierzęcego. Rewelacyjny dodatek do deserów, ciast, wafli, a nawet zwykłej owsianki. Sam również cudownie smakuje i nawet zjedzenie niewielkiej ilości sprawia, że nie mamy już ochoty na niezdrowe słodycze. Dodanie do niego odrobiny alkoholu powoduje, że krem zamienia się w prawdziwy rarytas (oczywiście dla dzieci bez alkoholu).

Powinno Cię również zainteresować: