Translate

wtorek, 29 marca 2016

Sałatka z ciecierzycy i tuńczyka I

Sałatka z ciecierzycy i tuńczyka dostarczy nam dużo białka dzięki ciecierzycy, a dzięki selerowi naciowemu i suszonym pomidorom również witamin. Bardzo szybko i na długo zaspokoi nasz głód, więc jest doskonała do pracy lub szkoły na drugie śniadanie.


Sałatka z selerem naciowym i ciecierzycą

poniedziałek, 21 marca 2016

Boczek pieczony w majeranku

pieczony boczek wieprzowy

Dziś coś dla mięsożerców —  boczek pieczony w majeranku. Wersja najprostsza, jaka może być, a zarazem bardzo smaczna. Boczek po upieczeniu jest aromatyczny, z zewnątrz przypieczony, a w środku delikatny i rozpływający się w ustach. Dobrze smakuje tuż po upieczeniu, jak i schłodzony w formie wędliny. Osobiście fanką tłustego boczku nie jestem, ale jeśli trafi się taki chudziutki, to z przyjemnością go podjadam.

sobota, 19 marca 2016

Deser z nasionami chia

Nasiona chia (szałwia hiszpańska) od pewnego czasu są bardzo popularne ze względu na swoje walory zdrowotne, jak i smakowe. Te nasiona zawierają więcej wapnia niż mleko, więcej żelaza niż szpinak, a błonnika więcej niż otręby. Ich struktura jest bardzo podobna do znanych mi ziaren lnu, choć w smaku ich nie przypomina.


Zdrowy deser z chia

środa, 16 marca 2016

Kiełbasa domowa wieprzowo-drobiowa

Przygotowanie domowej kiełbasy nie jest trudne, nie jest to, może szczyt kunsztu wędliniarskiego, ale taka kiełbasa jest w 100% naturalna. Wyrób jest bez sztucznych dodatków poprawiających smak i wygląd, zawiera mięso, a nie wypełniacze o smaku mięsa. Taka kiełbasa jest bardzo aromatyczna, a dodatek gorczycy sprawia, że w smaku przypomina nieco palcówkę. Kiełbasa nie jest wędzona tylko parzona, dlatego jest zdrowsza i lekkostrawna.


Domowa wędlina z osłonki

poniedziałek, 14 marca 2016

Bataty pieczone

Bataty to słodkie ziemniaki, które są źródłem wielu minerałów potrzebnych dla naszego organizmu (wapń, potas, sód, magnez, żelazo) oraz witamin (A, B6, C, E). Do Europy przywiózł je Krzysztof Kolumb z Ameryki Środkowej, a obecnie głównymi producentami są Chiny, Nigeria, Uganda, Indonezja, Wietnam, Indie, Japonia. Bataty w zależności od odmiany mogą mieć biały, różowy lub fioletowy miąższ.


frytki ze słodkich ziemniaków

środa, 9 marca 2016

Sałatka sushi

Sałatka sushi w smaku jest dokładnie taka sama jak rolowane sushi. Jeśli brakuje Wam czasu lub cierpliwości do rolowania sushi, a chcecie poznać, jak ono smakuje, to ta sałatka doskonale go oddaje. 


Sałatka w stylu sushi

poniedziałek, 7 marca 2016

Praliny czekoladowo-migdałowe

Aksamitne praliny czekoladowo-migdałowe, to zdrowe domowe słodycze, bez zbędnych dodatków poprawiających smak i wygląd. Praliny są delikatne, nie za słodkie, z chrupiącymi migdałami i uzupełniającą całość gorzką czekoladą. Idealny deser do kawy.


Czekoladki z migdałami

piątek, 4 marca 2016

Praliny daktylowo-kokosowe

Pyszne praliny daktylowo-kokosowe to bardzo zdrowy deser, gdyż zawierają w sobie tylko naturalny cukier z daktyli. Proste wykonanie i walory zdrowotne sprawią, że  powinny po nie sięgnąć osoby lubiące fit słodycze.

Zdrowe fit słodycze z daktyli

Praliny przygotowane na bazie kremu daktylowego są idealnymi słodyczami dla wszystkich tych osób, które cenią zdrowe odżywianie i dbają o siebie. Warto poświęcić chwilę, aby własnoręcznie przygotować pysze daktylowo-kokosowe praliny, które są bez cukru i bez tak powszechnie używanego w sklepowych słodyczach (bezwartościowego) oleju palmowego.

Przygotowanie nie jest skomplikowane, a świadomość, z czego są wykonane w efekcie, daje nam przyjemność jedzenia zdrowych słodyczy. W mojej ocenie tego typu praliny nie powodują wzrostu apetytu na słodycze, tak jak to się dzieje po zjedzeniu sklepowych słodyczy. Naturalny cukier zawarty w daktylach w połączeniu z wiórkami kokosowymi wolniej jest wchłaniany i nie powoduje dużego skoku cukru w organizmie, tym samym na dłużej dostarcza nam energii. 

wtorek, 1 marca 2016

Krem daktylowy

Zdrowy krem daktylowy, bez dodatku cukru i tłuszczu zwierzęcego. Rewelacyjny dodatek do deserów, ciast, wafli, a nawet zwykłej owsianki. Sam również cudownie smakuje i nawet zjedzenie niewielkiej ilości sprawia, że nie mamy już ochoty na niezdrowe słodycze. Dodanie do niego odrobiny alkoholu powoduje, że krem zamienia się w prawdziwy rarytas (oczywiście dla dzieci bez alkoholu).


Krem z suszonych daktyli

Drukuj

Powinno Cię również zainteresować: