Translate

wtorek, 26 lipca 2016

Orzechy w codziennej diecie


Orzechy są niezwykle kaloryczne, przez co wiele osób spożywa je w bardzo małych ilościach lub w ogóle usuwa je ze swojej codziennej diety. Tymczasem orzechy każdego gatunku to doskonałe źródło dużych ilości witamin i minerałów, które w korzystny sposób wpływają na pracę mózgu oraz na nasz wygląd zewnętrzny, odżywiając i zwiększając elastyczność skóry. Dzięki dużej zawartość nienasyconych kwasów tuszowych, orzechy poprawiają również pracę naszego serca, przeciwdziałając miażdżycy i pośrednio, przyczyniając się do stabilizacji ciśnienia krwi. Warto również wspomnieć, że wszystkie orzechy zawierają duże ilości dobrze przyswajalnego białka, w związku z czym często spotykamy je w różnych wariatach diet wegetariańskich.



Witaminy i minerały


Od stuleci orzechy uznawane były za produkt, który w korzystny sposób wpływa na pracę ludzkiego mózgu. Duże ilości witamin z grupy B oraz witaminy E, w które obfitują praktycznie wszystkie gatunki ogólnie dostępnych odmian orzechów jadalnych, to rzeczywiście doskonały sposób na podniesienie własnej kondycji psychofizycznej. Codzienne jedzenie niewielkiej ilości, najlepiej świeżych orzechów, w zauważalny sposób wpłynie na Twoją zdolność do koncentracji, poprawi Twoją pamięć i potencjał intelektualny, którym dysponujesz. Ze względu na swoje właściwości, świeże orzechy polecane są jako ważny składnik diety osobom zajmującym się pracą twórczą, uczniom i studentom, a także osobom w podeszłym wieku, które zaczynają narzekać na słabszą pamięć lub ogólne pogorszenie sprawności psycho-fizycznej.


Kaloryczność


Faktem jest, że wszystkie orzechy to doskonałe źródło dobrze przyswajalnej energii, dużych ilości tłuszczy i białek. W związku z tym codzienne spożywanie dużych ilości orzechów nie jest zalecane osobom, które zamierzają zredukować swoją wagę. Co prawda zawarte w orzechach tłuszcze to przede wszystkim tłuszcze nienasycone, które nie podwyższają, a wręcz przeciwnie, redukują ilość złego cholesterolu we krwi człowieka, ale ich nadmierna ilość w oczywisty sposób może przyczynić się do ogólnego wzrostu naszej wagi. Dlatego orzechów nie warto usuwać ze swojej codziennej diety, ale należy stosować je z umiarem. Jako ciekawostkę można podać, że powszechnie dostępne w Polsce orzechy włoskie to doskonałe źródło kwasów Omega-3. Już trzy-cztery świeże orzechy włoskie wystarczą, by pokryć dzienne zapotrzebowanie na te niezwykle korzystne dla naszego układu krwionośnego tłuszcze. Jeśli zatem w Twojej codziennej diecie brakuje ryb morskich, do pewnego stopnia ich miejsce mogą zastąpić orzechy włoskie lub inne lubiane przez Ciebie ich odmiany – orzechy laskowe, migdały, pistacje itp.


Które orzechy są najzdrowsze?


Współcześnie w sklepach znaleźć możemy orzechy pochodzące niemal z każdego zakątka świata. Do najpopularniejszych z nich zaliczamy przede wszystkim uprawiane w kraju orzechy włoskie i laskowe, a także powszechnie dostępne orzeszki ziemne. Rzadsze i nieco droższe będą pistacje, migdały, orzechy nerkowca, orzeszki piniowe i brazylijskie, a także rekordowe pod względem kaloryczności, uprawiane w Australii i na Hawajach orzechy makadamia. Trudno jednoznacznie stwierdzić, które z nich są najzdrowsze. Można jedynie potwierdzić, że świeże orzechy zawierają więcej witamin i korzystnych dla naszego zdrowia kwasów nienasyconych i najlepiej je spożywać właśnie w takiej nieprzetworzonej formie.

Autor artykułu
Artykuł został przygotowany dzięki uprzejmości apteki internetowej www.i-apteka.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za odwiedziny :) Jest mi bardzo miło, że mój blog Cię zainteresował. Możesz to okazać i pozostawić komentarz lub polubić mój profil na Facebooku, Twitterze, G+ lub Instagramie.

Powinno Cię również zainteresować: