Translate

środa, 5 października 2016

Cukinia smażona

Cukinia jest bardzo zdrowym, lekkostrawnym i smacznym warzywem. Młoda może być jedzona na surowo w sałatkach, nieco zaś starsza np. podsmażona lub grillowana świetnie się sprawdza jako dodatek do mięsa lub ryby.



Najsmaczniejsza jest cukinia młoda i można ją jeść bez obierania, starszą lepiej obrać, gdyż skórka jest twarda i nawet po obróbce cieplnej nie jest zbyt przyjemna do jedzenia.

Cukinię przygotowałam najprościej jak tylko można, delikatnie musnęłam ją olejem rzepakowym i krótko podsmażyłam na patelni. Zbyt długo cukinii nie należy smażyć, gdyż zawiera ona w sobie sporo wody i zamiast się usmażyć, to będzie ugotowana i bardzo miękka. Po usmażeniu cukinia powinna zachować swój kształt, z wierzchu być miękka i lekko przyrumieniona, a w środku delikatnie chrupiąca.

Składniki:
  • 1 - 2 młode cukinie
  • 2 - 3 łyżki oleju rzepakowego
  • sól
  • świeżo mielony pieprz
Przygotowanie:
  1. Cukinię umyć, odkroić końce, starszą obrać ze skórki i pokroić wzdłuż na plastry o grubości około 0,5 cm. Powstałe plastry można przekroić na pół, mniejsze kawałki sprawniej będzie obracać i smażyć na patelni.
  2. Przy pomocy pędzelka plastry z obu stron posmarować niewielką ilością oleju.
  3. Patelnię przed pierwszym smażeniem przetrzeć tylko odrobiną oleju i podczas smażenia więcej oleju już lepiej nie dodawać.
  4. Cukinię smażyć na dobrze rozgrzanej patelni po około  1 minucie z każdej ze stron, powinna być w środku lekko chrupiąca. Kiedy cukinię obrócimy na drugą stronę, lekko oprószyć solą i pieprzem.
  5. Po usmażeniu i zdjęciu cukinii z patelni może z niej wypływać delikatnie sok, jeśli to nam przeszkadza, to należy osuszyć plastry na ręczniku papierowym lub położyć ją na sitko. Uważam jednak, że wtedy pozbawimy cukinię części jej smaku, który znajduje się właśnie w tym soku, ja go zostawiam.
  6. Dobrym sposobem na zatrzymanie soku w cukinii jest jej panierowanie przed smażeniem w bułce tartej, ale wtedy musimy smażyć ją na dużej ilości oleju, co powoduje duże zwiększenie ilości kalorii i cukinia nie jest już wtedy tak lekkostrawna.

4 komentarze:

  1. Świetny dodatek do obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście taka cukinia jest fantastycznym dodatkiem do mięsa, ale nie tylko. Ja czasem jak ta szalona nakładam na chleb :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czemu nie, z chrupiącym pieczywem taka cukinia może nieźle smakować :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za odwiedziny :) Jest mi bardzo miło, że mój blog Cię zainteresował. Możesz to okazać i pozostawić komentarz lub polubić mój profil na Facebooku, Twitterze, G+ lub Instagramie.

Powinno Cię również zainteresować: