Translate

sobota, 28 stycznia 2017

Kasza gryczana z warzywami

Kasza gryczana z warzywami to szybkie do przygotowania, smaczne, a do tego jeszcze zdrowe danie, które dodatkowo w wersji podstawowej może być dla wegetarian, a po dodaniu sera lub mięsa możemy zadowolić również osoby lubiące bardziej kaloryczne posiłki.

Obiad z kaszy i warzyw

środa, 25 stycznia 2017

Seromakowiec bez spodu

Ciasto, które zadowoli osoby lubiące serniki i makowce. Z połączenia sera z makiem, powstało łatwe do przygotowania, bardzo smaczne, lekko wilgotne ciasto. Seromakowiec uwielbiają wszyscy w moim domu i dlatego z wielką przyjemnością go przygotowuję.


niedziela, 22 stycznia 2017

Stek wołowy New York z rozmarynem

Męska część domowników bardzo lubi steki wołowe, więc co pewien czas goszczą one na naszym stole. Ostatnio przygotowałam New York stek, który jest z rostbefu i jest odrobinę twardszy od polędwicy wołowej, ale ma za to więcej smaku. Tego typu stek zawiera niezbyt duży pasek tłuszczyku, który podczas smażenia świetnie rozprowadza smak i nadaje miękkości mięsu.


stek z rozmarynem

czwartek, 19 stycznia 2017

Piernik z powidłami

Piernik z powidłami był na moim świątecznym stole jednym z ciast, po które najczęściej wszyscy sięgali. Stwierdziliśmy nawet, że struktura i smak tego piernika przypomina smak dostępnych w sklepie pierniczków w czekoladzie z marmoladą. Smak piernika kojarzy się zazwyczaj ze świętami, ale ja czasami robię go też po nich, szczególnie w szare i chłodne dni.


wtorek, 17 stycznia 2017

Pierś kurczaka z warzywami z szybkowaru

W dobie powrotu do zdrowego trybu życia i odżywiania, szybkowar w wielu domach stał się często używanym sprzętem kuchennym. Potrawy przygotowuje się w nim o wiele szybciej i z mniejszą ilością płynu, co pozwala zachować w produktach więcej witamin, gdyż woda ich nie wypłukuje. Ponadto, nie musimy mieszać i pilnować, aby się nie przypaliło, a zapach gotowanego jedzenia nie unosi się po całej kuchni w trakcie gotowania.


niedziela, 15 stycznia 2017

Dorsz z warzywami

Dorsz jest chudą, bardzo smaczną i łatwą do przygotowania rybą. Zawiera dużo potasu, fosforu, selenu, niacyny oraz witaminy B6 i B12. Najlepsza jest oczywiście świeża polędwica z dorsza, gdyż nie traci swoich walorów w czasie rozmrażania. Szkoda, że dostęp do świeżej ryby mają zapewne tylko, osoby mieszkające nad morzem lub w większych miastach.

Smażony dorsz z warzywami

środa, 11 stycznia 2017

3 bit - ciasto bez pieczenia

Od ciasta oczekujemy zazwyczaj, aby było smaczne i łatwe do przygotowania, a jeszcze byłoby dobrze, aby nie wymagało pieczenia. Ciasto 3 bit właśnie takie jest, chociaż nie wiem, dlaczego wcześniej je omijałam i myślałam, że jest bardzo słodkie i zbyt kremowe, a na prawdę w smaku jest bardzo delikatne i o umiarkowanej słodyczy.


Ciasto 3 bit na deser

poniedziałek, 9 stycznia 2017

Surówka z marchewki i jabłka z imbirem

Surówka z marchewki i jabłka, to najprostsza, najsmaczniejsza i najczęściej zapewne przygotowywana surówka w moim domu. Od pewnego czasu, ta surówka odrobinę zmieniła swoje oblicza, za sprawą imbiru marchewka i jabłko smakują jeszcze lepiej. Imbir wydobył i podkreślił jeszcze bardziej cały smak i aromat zarówno marchewki, jak i jabłka.



czwartek, 5 stycznia 2017

Pierś kurczaka w tempurze

Smaczne i bardzo szybkie do przygotowania danie z piersi kurczaka w tempurze. Tempura to mieszanka mąki pszennej, ryżowej i kukurydzianej z przyprawami, wykorzystywana najczęściej w kuchni azjatyckiej do panierowania w niej mięsa, ryb lub warzyw i smażeniu na mocno rozgrzanym tłuszczu. Kawałki piersi kurczaka smażone w tempurze, w środku są miękkie i soczyste, zaś z zewnątrz złociste i chrupiące.


poniedziałek, 2 stycznia 2017

Papryka z kaszą gryczaną i warzywami

Smaczne i bardzo zdrowe danie, które powstało pod wpływem chwili i tego, co znalazłam w lodówce. Mogę je śmiało zaliczyć do dań wegetariańskich, gdyż nie zawiera mięsa i tłuszczu. Polecam je szczególnie dzieciom i osobom dbającym o zdrowe odżywianie się.


Powinno Cię również zainteresować: