Jak osiągnąć idealnie chrupiącą skórkę i kruszonkę na cieście? Praktyczne porady dla początkujących

/ 2

Podstawowy przepis na kruszonkę nie jest skomplikowany i wymaga wykorzystania wyłącznie trzech składników. Nie zawsze jednak uzyskany efekt spełnia nasze oczekiwania – kruszonka może mieć nieodpowiednią konsystencję, kolor i smak. Aby zawsze zachwycała, wystarczy zastosować się do kilku poniższych rad.

Szarlotka z kruszonką

1. Zachowaj proporcje


Do wykonania kruszonki potrzebne są trzy produkty: mąka, masło i cukier. Aby jednak struktura kruszonki była odpowiednia, czyli łączyła się w większe grudki, konieczne jest zastosowanie odpowiedniej ilości składników. Idealne proporcje to 1 porcja cukru, 1 porcja masła i dwie porcje mąki (przykład – 50 g cukru, 50 g masła, 100 g mąki).

2. Wybieraj dobre produkty


Wysokiej jakości mąka z basiazsercem.pl czy jajka od zaufanego gospodarza sprawią, że składniki doskonale się połączą, a drobne grudki po upieczeniu będą miały złoty kolor. Najlepsze produkty wpływają również na smak kruszonki. Ciekawym rozwiązaniem jest wkomponowanie w przepis zamienników, które podnoszą walory smakowe kruszonki – są to wiórki kokosowe, ekstrakt z wanilii i drobno posiekane orzechy czy zdrowsze produkty, na przykład cukier trzcinowy zamiast cukru białego, zmielone otręby czy płatki owsiane zamiast mąki pszennej.

3. Na kilka (kilkadziesiąt) minut do lodówki


Kruszonkę będzie można łatwiej ułożyć na cieście, jeśli przed samym pieczeniem zostanie schłodzona. Dzięki temu również będzie bardziej chrupiąca po upieczeniu, ponieważ nie zacznie zmieniać konsystencji w wyniku przechowywania jej w temperaturze pokojowej.

4. Nagrzej piekarnik


Kruszonka powinna zostać wyjęta z lodówki tuż przed nałożeniem jej na ciasto. Ważne, by została wstawiona do ciepłego piekarnika. Najczęściej nie musi być on nagrzewany specjalnie, dlatego że wcześniej pieczony jest w nim spód ciasta. To rozwiązanie zapewnia dopieczenie się wypieku, gdyż kruszonka potrzebuje zaledwie 15 minut, by się zarumienić i zyskać złotawy kolor. Najkorzystniejsza temperatura dla smaku i wyglądu kruchego ciasta to 180 st. Celsjusza.
(Artykuł zewnętrzny)

Komentarze

  1. Dawno nie robiłam ciasta z kruszonką :) Chętnie zastosuję Twoje rady :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię ciasta z kruszonką, szczególnie szarlotkę :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 😊 Jest mi bardzo miło, że mój blog Ciebie zainteresował. Ucieszy mnie również Twój komentarz i polubienie mego profilu Facebook, Twitter lub Instagram.
Uwaga! Komentarze, które w treści zawierają linki do stron poza tym blogiem, są traktowane jako spam i usuwane 😑

FORMULARZ KONTAKTOWY

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Kuchcik gotuje — przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady

Blog kulinarny, na którym znajdziesz przepisy na proste, mniej i bardziej pracochłonne, smaczne i zdrowe dania, kuchnia domowa w nieco lżejszej odsłonie oraz smaki świata w moim wydaniu. Znajdziesz tu tylko sprawdzone przepisy, które zostały wypróbowane i zaakceptowane przez domowników i gości.

Przepisy

Przepisy kulinarne na pyszne pieczone ciasta np. seromakowiec, czy moja ulubiona malinowa chmurka, ale i łatwe do zrobienia ciasta bez pieczenia np.ciasto z jabłkami lub sernik bez pieczenia.

Domowe wypieki zazwyczaj są o umiarkowanej słodyczy, na co zwracam uwagę w opisie przepisu. Na stronie znajdziesz pomysły na śniadanie - naleśniki, na obiad - gulasz, a na kolację - pasta jajeczna. Z moich przepisów przygotujesz zdrowe surówki i sałatki, potrawy z mięsa i ryb oraz proste pieczywo, zupy i przetwory.

Przepisy i ich przygotowanie staram się dokładnie opisywać, aby nawet mniej doświadczone w kuchni osoby mogły je wykonać. Część przepisów ma już dodaną szacunkową liczbę kalorii w 100 g dania, aby można było korzystać z nich, będąc nawet na diecie.

Gotowanie

Gotuję z produktów jak najmniej przetworzonych, aby dania były nie tylko smaczne, ale pożywne i zdrowe. Do przygotowania używam jak najwyższej jakości produktów, które nie zawierają poprawiaczy smaku i wyglądu. Preferuję naturalne i sezonowe produkty, które dostępne są na rynku lokalnym. Do przyprawiania potraw używam świeżych lub suszonych ziół.

Gotowanie w domu jest dobrym sposobem na wyrobienie w sobie nawyku zwracania uwagi na to, co jemy i czym karmimy swoich bliskich. Dzięki przygotowywaniu posiłków w domu zwracamy większą uwagę na skład produktów, z których je robimy i zdrowiej się odżywiamy. Główną zaletą i chyba najważniejszą gotowania w domu jest to, że rzadziej sięgamy po niezdrowe dania gotowe typu fast food.

Potrawy doprawiam, jeśli chodzi o pikantność, słoność, czy słodycz zazwyczaj umiarkowanie. Każdy powinien doprawić potrawę według swoich upodobań.

Blog kulinarny

Blog kulinarny o kuchni i zdrowym gotowaniu jest również książką zawierającą najlepsze przepisy na dania, które lubią moi bliscy.

Wśród przepisów może zachwycić szybki deser, ale i bardziej wymagające ciasto drożdżowe, czy pyszna szarlotka.

Przepisy na dania obiadowe mają również dużo zwolenników, a szczególnie moje ulubione danie fasolka po bretońsku, a z dań mięsnych karkówka po cygańsku. Polecam również moje ulubione placki i sałatki, które często są wegetariańskie.

Zapraszam po przepis

Będzie mi bardzo miło, jeśli skorzystasz z moich przepisów i odwiedzisz mnie ponownie. Jestem pewna, że ze mną polubisz gotowanie, bo to jest łatwe i przyjemne. Ucieszy mnie również każdy komentarz, a szczególnie z konstruktywną podpowiedzią, co mogę poprawić.
Zakaz kopiowania i powielania treści i zdjęć bez zgody autora
Copyright © 2015- Kuchcik gotuje - przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady