Tatar ze śledzia i awokado

/ 9

Tatar ze śledzia i awokado to zdrowa i łatwa do zrobienia przekąska. Danie jest soczyste i pełne smaków. Idealna przystawka na każde przyjęcie smakująca nawet osobom, które nie lubią ryby. 

Śledź z selerem i awokado w sałatce
Śledzie bardzo lubię, ale zdecydowanie zbyt rzadko spożywam. Najczęściej robię je z cebulą lub w pomidorach, ale ostatnio bardzo mi posmakowały w formie tatara. Śledzie świetnie komponują się z soczystym chrupiącym selerem i delikatnym kremowym awokado. Ostrości nadaje czerwona cebula i świeżo mielony pieprz. Tatar można podać na grzance lub z chrupkim pieczywem.
Pokrojony śledź z awokado i selerem
Ilość porcji: 4
Czas przygotowania: 20 minut

Składniki na tatar ze śledzia:

  • 4 filety śledzia małosolnego bez skóry
  • dojrzałe awokado
  • 2 łodygi selera naciowego
  • cebula czerwona
  • kilka gałązek natki pietruszki
  • 1/2 jabłka 
  • 2 łyżeczki soku z cytryny 
  • łyżka oleju rzepakowego
  • świeżo mielony pieprz do smaku 
  • sól do smaku 

Jak zrobić tatar ze śledzia?

  1. Śledzie najlepiej, aby były niezbyt słone i nie wymagały moczenia. Jeśli jednak wymagają moczenia to moczyć w zimnej wodzie jak najkrócej, po czym dokładnie osuszyć ręcznikiem papierowym.
  2. Śledzie pokroić w kostkę i wymieszać z olejem.
  3. Awokado i jabłko obrać i pokroić w kostkę, a następnie skropić sokiem z cytryny.
  4. Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę.
  5. Łodygi selera oczyścić z twardych nitek i drobno pokroić.
  6. Natkę pietruszki drobno posiekać.
  7. Wszystkie składniki wymieszać i doprawić do smaku pieprzem i ewentualnie odrobiną soli.
  8. Tatar można formować przy pomocy specjalnej obręczy lub małej filiżanki posmarowanej delikatnie olejem.
  9. Składniki na tatar można posiekać bardzo drobno, wtedy będzie bardziej zwarta konsystencja. U mnie jest on pokrojony grubiej, gdyż lubię wyczuwać strukturę wszystkich składników. 
  10. Tatar najlepiej podawać od razu po zrobieniu, aby nie zaczął podchodzić wodą (seler puszcza soki).

    Zobacz również: śledź w zalewie pomidorowej.

Komentarze

  1. Pysznie się prezentuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smaczna, zdrowa i pożywa dawka energii! Mniam! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł! Doskonała propozycja dla miłośników śledzika, czyli m.in. dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe połączeni, lubię śledzia i awokado, ale nigdy nie jadłam ich razem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł na tatar bez mięsa, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna propozycja, uwielbiam śledzie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Z milą chęcią bym zjadła taki tatar

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 😊 Jest mi bardzo miło, że mój blog Ciebie zainteresował. Ucieszy mnie również Twój komentarz i polubienie mego profilu Facebook, Twitter lub Instagram.
Uwaga! Komentarze, które w treści zawierają linki do stron poza tym blogiem, są traktowane jako spam i usuwane 😑

FORMULARZ KONTAKTOWY

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Kuchcik gotuje — przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady

Blog kulinarny, na którym znajdziesz przepisy na proste, mniej i bardziej pracochłonne, smaczne i zdrowe dania, kuchnia domowa w nieco lżejszej odsłonie oraz smaki świata w moim wydaniu. Znajdziesz tu tylko sprawdzone przepisy, które zostały wypróbowane i zaakceptowane przez domowników i gości.

Przepisy

Przepisy kulinarne na pyszne pieczone ciasta np. seromakowiec, czy moja ulubiona malinowa chmurka, ale i łatwe do zrobienia ciasta bez pieczenia np.ciasto z jabłkami lub sernik bez pieczenia.

Domowe wypieki zazwyczaj są o umiarkowanej słodyczy, na co zwracam uwagę w opisie przepisu. Na stronie znajdziesz pomysły na śniadanie - naleśniki, na obiad - gulasz, a na kolację - pasta jajeczna. Z moich przepisów przygotujesz zdrowe surówki i sałatki, potrawy z mięsa i ryb oraz proste pieczywo, zupy i przetwory.

Przepisy i ich przygotowanie staram się dokładnie opisywać, aby nawet mniej doświadczone w kuchni osoby mogły je wykonać. Część przepisów ma już dodaną szacunkową liczbę kalorii w 100 g dania, aby można było korzystać z nich, będąc nawet na diecie.

Gotowanie

Gotuję z produktów jak najmniej przetworzonych, aby dania były nie tylko smaczne, ale pożywne i zdrowe. Do przygotowania używam jak najwyższej jakości produktów, które nie zawierają poprawiaczy smaku i wyglądu. Preferuję naturalne i sezonowe produkty, które dostępne są na rynku lokalnym. Do przyprawiania potraw używam świeżych lub suszonych ziół.

Gotowanie w domu jest dobrym sposobem na wyrobienie w sobie nawyku zwracania uwagi na to, co jemy i czym karmimy swoich bliskich. Dzięki przygotowywaniu posiłków w domu zwracamy większą uwagę na skład produktów, z których je robimy i zdrowiej się odżywiamy. Główną zaletą i chyba najważniejszą gotowania w domu jest to, że rzadziej sięgamy po niezdrowe dania gotowe typu fast food.

Potrawy doprawiam, jeśli chodzi o pikantność, słoność, czy słodycz zazwyczaj umiarkowanie. Każdy powinien doprawić potrawę według swoich upodobań.

Blog kulinarny

Blog kulinarny o kuchni i zdrowym gotowaniu jest również książką zawierającą najlepsze przepisy na dania, które lubią moi bliscy.

Wśród przepisów może zachwycić szybki deser, ale i bardziej wymagające ciasto drożdżowe, czy pyszna szarlotka.

Przepisy na dania obiadowe mają również dużo zwolenników, a szczególnie moje ulubione danie fasolka po bretońsku, a z dań mięsnych karkówka po cygańsku. Polecam również moje ulubione placki i sałatki, które często są wegetariańskie.

Zapraszam po przepis

Będzie mi bardzo miło, jeśli skorzystasz z moich przepisów i odwiedzisz mnie ponownie. Jestem pewna, że ze mną polubisz gotowanie, bo to jest łatwe i przyjemne. Ucieszy mnie również każdy komentarz, a szczególnie z konstruktywną podpowiedzią, co mogę poprawić.
Zakaz kopiowania i powielania treści i zdjęć bez zgody autora
Copyright © 2015- Kuchcik gotuje - przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady