Translate

sobota, 19 marca 2016

Deser z nasionami chia

Nasiona chia (szałwia hiszpańska) od pewnego czasu są bardzo popularne ze względu na swoje walory zdrowotne, jak i smakowe. Te nasiona zawierają więcej wapnia niż mleko, więcej żelaza niż szpinak, a błonnika więcej niż otręby. Ich struktura jest bardzo podobna do znanych mi ziaren lnu, choć w smaku ich nie przypomina.


Zdrowy deser z chia

Nasiona chia w połączeniu z płynem, już po 15 - 20 minutach są gotowe do spożycia. Nasionka w połączeniu z płynem zwiększają swoją objętość nawet 8 - 9 razy, dlatego są dobrym wypełniaczem naszego żołądka, powodując długie uczucie sytości (ważne w diecie). Ponadto ze względu na właściwości wchłaniania i magazynowania wody, doskonale nawadniają organizm i doskonale regulują przemianę materii, gdyż pomagają jelitom prawidłowo pracować. Chia nie zawiera również glutenu.

Nasiona chia doskonale smakują z różnymi sokami, jogurtami, mlekiem, w owsiance, w koktajlach z owocami oraz jako dodatek do sałatek. Należy pamiętać, że spożywając nasiona chia, musimy pić dziennie ze 2 litry płynu i nie należy przesadzać z ich ilością. Nasiona chia swego czasu zakupiłam raczej z ciekawości, a teraz jestem ich wielką fanką i staram się codziennie zjadać ich ze 2 łyżki na śniadanie lub kolację.

Deser z chia
Składniki:
(na 2 porcje)
  • 2 kiwi lub inne ulubione owoce
  • 6 łyżeczek nasion chia
  • 1/2 szklanki mleka kokosowego
  • 1/2 szklanki soku pomarańczowego z miąższem
  • 2 - 4 łyżki soku wiśniowego lub malinowego
Deser z chia i kiwi
Przygotowanie:
  1. 3 łyżeczki nasion chia wymieszać z płynnym mleczkiem kokosowym. Jeśli mleczko jest bardzo gęste rozmieszać je wcześniej z 1/3 szklanki wody mineralnej. Odstawić na około 20 minut, aby nasiona spęczniały.
  2. 3 łyżeczki nasion chia wymieszać z sokiem pomarańczowym i odstawić na około 30 minut, aby nasiona spęczniały. W soku chia pęcznieje nieco dłużej.
  3. Obrać i pokroić kiwi.
  4. Deser układać warstwami: pokrojone kiwi, chia z mleczkiem, chia z sokiem, chia z mleczkiem, kiwi i sok.
  5. Taki deser nie jest zbyt słodki i śmiało może być zjedzony na śniadanie lub kolację.

    Zobacz również: miodowe chia z truskawkami.

4 komentarze:

  1. Kusi mnie na ich wypróbowanie :) Z mlekiem kokosowym musi ten deser być boski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się skusić :) Ziarenka wyglądają niepozornie, ale po dodaniu płynu zmieniają się nie do poznania, zarówno w smaku jak i wyglądzie. Polecam :)

      Usuń
  2. Nigdy nie poczułam się po nich syta,ale deserek fajny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie syciły :) Na pewno każdy ma inną przemianę materii, ja po śniadaniu z chia nie czułam się taka głodna i nawet czasami zapominałam o drugim śniadaniu.

      Usuń

Serdecznie dziękuję za odwiedziny :) Jest mi bardzo miło, że mój blog Cię zainteresował. Możesz to okazać i pozostawić komentarz lub polubić mój profil na Facebooku, Twitterze, G+ lub Instagramie.

Drukuj

Powinno Cię również zainteresować: