Deser z nasionami chia

/ 4

Nasiona chia (szałwia hiszpańska) od pewnego czasu są bardzo popularne ze względu na swoje walory zdrowotne, jak i smakowe. Te nasiona zawierają więcej wapnia niż mleko, więcej żelaza niż szpinak, a błonnika więcej niż otręby. Ich struktura jest bardzo podobna do znanych mi ziaren lnu, choć w smaku ich nie przypomina.

Zdrowy deser z chia i mleczka kokosowego

Nasiona chia w połączeniu z płynem, już po 15 - 20 minutach są gotowe do spożycia. Nasionka w połączeniu z płynem zwiększają swoją objętość nawet 8 - 9 razy, dlatego są dobrym wypełniaczem naszego żołądka, powodując długie uczucie sytości (ważne w diecie). Ponadto ze względu na właściwości wchłaniania i magazynowania wody, dobrze nawadniają organizm i doskonale regulują przemianę materii, gdyż pomagają jelitom prawidłowo pracować. Chia nie zawiera również glutenu.

Nasiona chia doskonale smakują z różnymi sokami, jogurtami, mlekiem, w owsiance, w koktajlach z owocami oraz jako dodatek do sałatek. Należy pamiętać, że spożywając nasiona chia, musimy pić dziennie ze 2 litry płynu i nie należy przesadzać z ich ilością. Nasiona chia swego czasu zakupiłam raczej z ciekawości, a teraz jestem ich wielką fanką i staram się codziennie zjadać ich ze 2 łyżki na śniadanie lub kolację.
Deser z chia i kiwi

Składniki:

(na 2 porcje)
  • 2 kiwi lub inne ulubione owoce
  • 6 łyżeczek nasion chia
  • 1/2 szklanki mleka kokosowego
  • 1/2 szklanki soku pomarańczowego z miąższem
  • 2 - 4 łyżki soku wiśniowego lub malinowego

Przygotowanie:

  1. 3 łyżeczki nasion chia wymieszać z płynnym mleczkiem kokosowym. Jeśli mleczko jest bardzo gęste rozmieszać je wcześniej z 1/3 szklanki wody mineralnej. Odstawić na około 20 minut, aby nasiona spęczniały.
  2. 3 łyżeczki nasion chia wymieszać z sokiem pomarańczowym i odstawić na około 30 minut, aby nasiona spęczniały. W soku chia pęcznieje nieco dłużej.
  3. Obrać i pokroić kiwi.
  4. Deser układać warstwami: pokrojone kiwi, chia z mleczkiem, chia z sokiem, chia z mleczkiem, kiwi i sok.
  5. Taki deser nie jest zbyt słodki i śmiało może być zjedzony na śniadanie lub kolację.

    Zobacz również: miodowe chia z truskawkami.

Komentarze

  1. Kusi mnie na ich wypróbowanie :) Z mlekiem kokosowym musi ten deser być boski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się skusić :) Ziarenka wyglądają niepozornie, ale po dodaniu płynu zmieniają się nie do poznania, zarówno w smaku jak i wyglądzie. Polecam :)

      Usuń
  2. Nigdy nie poczułam się po nich syta,ale deserek fajny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie syciły :) Na pewno każdy ma inną przemianę materii, ja po śniadaniu z chia nie czułam się taka głodna i nawet czasami zapominałam o drugim śniadaniu.

      Usuń

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 😊 Jest mi bardzo miło, że mój blog Ciebie zainteresował. Ucieszy mnie również Twój komentarz i polubienie mego profilu Facebook, Twitter lub Instagram.
Uwaga! Komentarze, które w treści zawierają linki do stron poza tym blogiem, są traktowane jako spam i usuwane 😑

FORMULARZ KONTAKTOWY

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Kuchcik gotuje — przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady

Blog kulinarny, na którym znajdziesz przepisy na proste, mniej i bardziej pracochłonne, smaczne i zdrowe dania, kuchnia domowa w nieco lżejszej odsłonie oraz smaki świata w moim wydaniu. Znajdziesz tu tylko sprawdzone przepisy, które zostały wypróbowane i zaakceptowane przez domowników i gości.

Przepisy

Przepisy kulinarne na pyszne pieczone ciasta np. seromakowiec, czy moja ulubiona malinowa chmurka, ale i łatwe do zrobienia ciasta bez pieczenia np.ciasto z jabłkami lub sernik bez pieczenia.

Domowe wypieki zazwyczaj są o umiarkowanej słodyczy, na co zwracam uwagę w opisie przepisu. Na stronie znajdziesz pomysły na śniadanie - naleśniki, na obiad - gulasz, a na kolację - pasta jajeczna. Z moich przepisów przygotujesz zdrowe surówki i sałatki, potrawy z mięsa i ryb oraz proste pieczywo, zupy i przetwory.

Przepisy i ich przygotowanie staram się dokładnie opisywać, aby nawet mniej doświadczone w kuchni osoby mogły je wykonać. Część przepisów ma już dodaną szacunkową liczbę kalorii w 100 g dania, aby można było korzystać z nich, będąc nawet na diecie.

Gotowanie

Gotuję z produktów jak najmniej przetworzonych, aby dania były nie tylko smaczne, ale pożywne i zdrowe. Do przygotowania używam jak najwyższej jakości produktów, które nie zawierają poprawiaczy smaku i wyglądu. Preferuję naturalne i sezonowe produkty, które dostępne są na rynku lokalnym. Do przyprawiania potraw używam świeżych lub suszonych ziół.

Gotowanie w domu jest dobrym sposobem na wyrobienie w sobie nawyku zwracania uwagi na to, co jemy i czym karmimy swoich bliskich. Dzięki przygotowywaniu posiłków w domu zwracamy większą uwagę na skład produktów, z których je robimy i zdrowiej się odżywiamy. Główną zaletą i chyba najważniejszą gotowania w domu jest to, że rzadziej sięgamy po niezdrowe dania gotowe typu fast food.

Potrawy doprawiam, jeśli chodzi o pikantność, słoność, czy słodycz zazwyczaj umiarkowanie. Każdy powinien doprawić potrawę według swoich upodobań.

Blog kulinarny

Blog kulinarny o kuchni i zdrowym gotowaniu jest również książką zawierającą najlepsze przepisy na dania, które lubią moi bliscy.

Wśród przepisów może zachwycić szybki deser, ale i bardziej wymagające ciasto drożdżowe, czy pyszna szarlotka.

Przepisy na dania obiadowe mają również dużo zwolenników, a szczególnie moje ulubione danie fasolka po bretońsku, a z dań mięsnych karkówka po cygańsku. Polecam również moje ulubione placki i sałatki, które często są wegetariańskie.

Zapraszam po przepis

Będzie mi bardzo miło, jeśli skorzystasz z moich przepisów i odwiedzisz mnie ponownie. Jestem pewna, że ze mną polubisz gotowanie, bo to jest łatwe i przyjemne. Ucieszy mnie również każdy komentarz, a szczególnie z konstruktywną podpowiedzią, co mogę poprawić.
Zakaz kopiowania i powielania treści i zdjęć bez zgody autora
Copyright © 2015- Kuchcik gotuje - przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady