Syrop imbirowo-miodowy

/ 11

Dziś proponuję wykonanie syropu imbirowo-miodowego, niezawodnego w okresie zwiększonego nasilenia zachorowań na grypę i przeziębienie. Syrop imbirowy zastosowany na samym początku, gdy tylko czujemy, że "coś nas bierze" hamuje rozwój choroby i przynosi ulgę w późniejszym okresie, łagodząc występujące dolegliwości (sprawdzone!).

Syrop na przeziębienie z imbiru i miodu
Syrop imbirowo-miodowy świetnie łagodzi nieprzyjemne dolegliwości spowodowane przez grypę i przeziębienie. Regularnie stosowany jesienią i zimą zdecydowanie wzmacnia organizm i zwiększa odporność.

Imbir jest znany i ceniony szczególnie za swoje właściwości lecznicze w Azji. W kuchni najczęściej wykorzystuje się korzeń świeżego imbiru, chociaż u nas bardziej dostępna i powszechna jest wersja sproszkowana. Niestety najczęściej nie da się wymiennie stosować imbiru w proszku zamiast świeżego. Świeży ma nieco inny smak i aromat niż ten wysuszony i zmielony (tak jak i inne produkty). Ja preferuję świeży, choć używam również mielonego.

Z właściwości leczniczych imbiru wymienię tylko kilka:
pomaga leczyć przeziębienie (działa przeciwzapalnie), ułatwia trawienie, rozrzedza krew (zapobiega zlepianiu płytek krwi), łagodzi mdłości, zwiększa koncentrację, poprawia krążenie, odświeża i odkaża jamę ustną.

Przepis na syrop imbirowo-miodowy:

  • 10 cm korzenia świeżego imbiru
  • 2 - 3 łyżki miodu naturalnego
  • 1 cytryna
  • 3 - 4 goździki

Jak zrobić syrop imbirowo-miodowy:

  1. Z korzenia imbiru zeskrobać łyżeczką skórkę i pokroić go w cienkie plasterki.
  2. Cytrynę obrać i pokroić w plasterki.
  3. Pokrojony imbir włożyć do słoiczka, dodać cytrynę goździki oraz miód (nie mieszać), odstawić na około 1 - 2 godziny. Po tym czasie w słoiczku powinien być już syrop gotowy do stosowania.
  4. Najlepiej syrop imbirowo-miodowy stosować w takiej postaci, ale jeśli jest zbyt intensywny, to dodawać go do lekko wystudzonej herbaty. Ja bardzo lubię herbatę i kawę z dodatkiem tego syropu, nawet gdy nie jestem przeziębiona.
  5. Syrop z cytryną bez rozcieńczenia działa szybciej, ale w takiej formie nie podawać go na pewno małym dzieciom.
  6. Syrop przechowywać w lodówce.

    Zobacz również:
    kurczak imbirowy z miodem.

Komentarze

  1. I tu potwierdzam niezwykłe właściwości Twojego syropu. Od trzech dni mocuję się z paskudnym wirusem i syropek działa:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również pozdrawiam :) Mam nadzieję, że taki syrop szybko postawi Ciebie na nogi.

      Usuń
  2. Imbir i miód to sprawdzony duet na przeziębienie, tak wzbogacona herbatka działa rozgrzewająco i leczniczo (wiadomo, miód to naturalny antybiotyk). Generalnie dobrze zawczasu przygotować taki syrop i stosować go przez cały okres jesienno-zimowy. To zdrowy i naturalny sposób na poprawę odporności do walki z infekcjami, które prędzej czy później, każdego z nas dopadną. Kto nie lubi smaku imbiru z pewnością powinien się do niego przekonać, żeby być w dobrej formie ; ) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również pozdrawiam :) Cała prawda o imbirze i miodku ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam imbir, napój jak dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja! Dodany do herbaty pewnie smakuje obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię podobny syrop ale zamiast imbiru daję czosnek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z czosnkiem pewnie też działa, ale po nim raczej trzeba siedzieć w domu :D Przyjemniejszy jest z imbirem.

      Usuń
  6. Robię podobny, ale wszystkie składniki rozdrabniam w blenderze pionowym
    konsystencję gęstej śmietany - STAWIA NA NOGI!! w try miga !
    Dla domowników i gości. Nikt nie przechodzi obojętnie !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za świetny pomysł, rozdrobnione składniki są całkowicie wykorzystane. Na pewno wykorzystam ten sposób. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Uwielbiam ten syrop, zawsze stosuje jak jestem chory.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 😊 Jest mi bardzo miło, że mój blog Ciebie zainteresował. Ucieszy mnie również Twój komentarz i polubienie mego profilu Facebook, Twitter lub Instagram.
Uwaga! Komentarze, które w treści zawierają linki do stron poza tym blogiem, są traktowane jako spam i usuwane 😑

FORMULARZ KONTAKTOWY

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Kuchcik gotuje — przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady

Blog kulinarny, na którym znajdziesz przepisy na proste, mniej i bardziej pracochłonne, smaczne i zdrowe dania, kuchnia domowa w nieco lżejszej odsłonie oraz smaki świata w moim wydaniu. Znajdziesz tu tylko sprawdzone przepisy, które zostały wypróbowane i zaakceptowane przez domowników i gości.

Przepisy

Przepisy kulinarne na pyszne pieczone ciasta np. seromakowiec, czy moja ulubiona malinowa chmurka, ale i łatwe do zrobienia ciasta bez pieczenia np.ciasto z jabłkami lub sernik bez pieczenia.

Domowe wypieki zazwyczaj są o umiarkowanej słodyczy, na co zwracam uwagę w opisie przepisu. Na stronie znajdziesz pomysły na śniadanie - naleśniki, na obiad - gulasz, a na kolację - pasta jajeczna. Z moich przepisów przygotujesz zdrowe surówki i sałatki, potrawy z mięsa i ryb oraz proste pieczywo, zupy i przetwory.

Przepisy i ich przygotowanie staram się dokładnie opisywać, aby nawet mniej doświadczone w kuchni osoby mogły je wykonać. Część przepisów ma już dodaną szacunkową liczbę kalorii w 100 g dania, aby można było korzystać z nich, będąc nawet na diecie.

Gotowanie

Gotuję z produktów jak najmniej przetworzonych, aby dania były nie tylko smaczne, ale pożywne i zdrowe. Do przygotowania używam jak najwyższej jakości produktów, które nie zawierają poprawiaczy smaku i wyglądu. Preferuję naturalne i sezonowe produkty, które dostępne są na rynku lokalnym. Do przyprawiania potraw używam świeżych lub suszonych ziół.

Gotowanie w domu jest dobrym sposobem na wyrobienie w sobie nawyku zwracania uwagi na to, co jemy i czym karmimy swoich bliskich. Dzięki przygotowywaniu posiłków w domu zwracamy większą uwagę na skład produktów, z których je robimy i zdrowiej się odżywiamy. Główną zaletą i chyba najważniejszą gotowania w domu jest to, że rzadziej sięgamy po niezdrowe dania gotowe typu fast food.

Potrawy doprawiam, jeśli chodzi o pikantność, słoność, czy słodycz zazwyczaj umiarkowanie. Każdy powinien doprawić potrawę według swoich upodobań.

Blog kulinarny

Blog kulinarny o kuchni i zdrowym gotowaniu jest również książką zawierającą najlepsze przepisy na dania, które lubią moi bliscy.

Wśród przepisów może zachwycić szybki deser, ale i bardziej wymagające ciasto drożdżowe, czy pyszna szarlotka.

Przepisy na dania obiadowe mają również dużo zwolenników, a szczególnie moje ulubione danie fasolka po bretońsku, a z dań mięsnych karkówka po cygańsku. Polecam również moje ulubione placki i sałatki, które często są wegetariańskie.

Zapraszam po przepis

Będzie mi bardzo miło, jeśli skorzystasz z moich przepisów i odwiedzisz mnie ponownie. Jestem pewna, że ze mną polubisz gotowanie, bo to jest łatwe i przyjemne. Ucieszy mnie również każdy komentarz, a szczególnie z konstruktywną podpowiedzią, co mogę poprawić.
Zakaz kopiowania i powielania treści i zdjęć bez zgody autora
Copyright © 2015- Kuchcik gotuje - przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady