Jajka faszerowane wędzoną makrelą

/ 3

Przepis na jajka faszerowane wędzoną makrelą. Pyszna przystawka na co dzień i od święta, którą dość łatwo można przygotować, nawet wspólnie z dziećmi. Mało składników, a dużo smaku.

Jajka faszerowane
Gdyby pominąć oczyszczanie makreli z ości, to sam proces przygotowania jajek faszerowanych wędzoną makrelą, można nawet nazwać całkiem przyjemnym i prostym. Niestety tej czynności nie można ominąć i trzeba wykonać ją dokładnie, aby farsz do jajek nie zawierał ostrych niespodzianek. Do tego celu używam małego nożyka i talerzyka, każdy kawałeczek ryby rozgniatam, aby nie została w nim ani jedna ość.

Jeśli nie macie suszonych pomidorów lub ich nie lubicie, do farszu dodajcie pokrojony szczypiorek lub ogórek kiszony bez skórki i również będzie bardzo smacznie. Jajka faszerowane wędzoną makrelą będą miały mniej lub bardziej intensywny smak, w zależności od stopnia uwędzenia makreli. Ilość majonezu lub sosu tatarskiego najlepiej dostosować do stopnia tłustości makreli, aby farsz nie był zbyt rzadki. Jajka faszerowane świetnie sprawdzą się na wielkanocną przystawkę.
Jajka z farszem z makreli
Liczba porcji: 12
Czas przygotowania: 30 minut

Składniki na jajka faszerowane wędzoną makrelą:

  • 250 g wędzonej makreli
  • 6 jajek 
  • 3 - 4 kawałki suszonych pomidorów z oliwy
  • 2 - 3 łyżki majonezu lub sosu tatarskiego
  • pieprz i sól do smaku
  • szczypiorek lub seler naciowy

Jak przygotować jajka faszerowane wędzoną makrelą?

  1. Jajka zalać zimną wodą, dodać szczyptę soli i podgrzewać na średniej mocy palnika, aby doprowadzić wodę do wrzenia. Po zagotowaniu się wody, jajka średniej wielkości gotować około 6 minut.
  2. Ugotowane jajka przełożyć do zimnej wody i odstawić do całkowitego wystudzenia. W międzyczasie można zmienić wodę na zimniejszą.
  3. Jajka obrać, przekroić na pół i wyjąć żółtka.
  4. Makrelę dokładnie oczyścić z ości. Można zrobić to nożykiem, rozgniatając każdy kawałeczek ryby na talerzyku, aby nie została nawet najmniejsza ość.
  5. Do makreli dodać ugotowane żółtka, pokrojone pomidory, majonez lub sos tatarski i rozdrobnić wszystko blenderem.
  6. Na koniec doprawić do smaku pieprzem i solą.
  7. Ilość majonezu lub sosu tatarskiego dostosować do stopnia tłustości makreli i swoich upodobań.
  8. Powstałym farszem napełniać dołki w białku powstałe po wyjęciu żółtka. Można zrobić to łyżeczką lub bardziej artystycznie szprycą do dekorowania, wtedy powstaną wzorki.
  9. Jajka faszerowane wędzoną makrelą posypać pokrojonym szczypiorkiem lub udekorować listkami i drobno posiekanym selerem naciowym.
  10. Farsz z wędzonej makreli dość szybko obsycha, dlatego jajka najlepiej faszerować tuż przed podaniem.

    Zobacz również: klops z jajkiem.

Komentarze

  1. Farszu z makrelą jeszcze nie próbowałam. Dzięki za pyszną inspirację. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z takim farszem jeszcze nie jadłam, pyszne muszą być

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 😊 Jest mi bardzo miło, że mój blog Ciebie zainteresował. Ucieszy mnie również Twój komentarz i polubienie mego profilu Facebook, Twitter lub Instagram.
Uwaga! Komentarze, które w treści zawierają linki do stron poza tym blogiem, są traktowane jako spam i usuwane 😑

Kuchcik gotuje — przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady

Blog kulinarny, na którym znajdziesz przepisy na proste, mniej i bardziej pracochłonne, smaczne i zdrowe dania, kuchnia domowa w nieco lżejszej odsłonie oraz smaki świata w moim wydaniu. Znajdziesz tu tylko sprawdzone przepisy, które zostały wypróbowane i zaakceptowane przez domowników i gości.

Przepisy

Przepisy kulinarne na pyszne pieczone ciasta np. seromakowiec, czy moja ulubiona malinowa chmurka, ale i łatwe do zrobienia ciasta bez pieczenia np.ciasto z jabłkami lub sernik bez pieczenia.

Domowe wypieki zazwyczaj są o umiarkowanej słodyczy, na co zwracam uwagę w opisie przepisu. Na stronie znajdziesz pomysły na śniadanie - naleśniki, na obiad - gulasz, a na kolację - pasta jajeczna. Z moich przepisów przygotujesz zdrowe surówki i sałatki, potrawy z mięsa i ryb oraz proste pieczywo, zupy i przetwory.

Przepisy i ich przygotowanie staram się dokładnie opisywać, aby nawet mniej doświadczone w kuchni osoby mogły je wykonać. Część przepisów ma już dodaną szacunkową liczbę kalorii w 100 g dania, aby można było korzystać z nich, będąc nawet na diecie.

Gotowanie

Gotuję z produktów jak najmniej przetworzonych, aby dania były nie tylko smaczne, ale pożywne i zdrowe. Do przygotowania używam jak najwyższej jakości produktów, które nie zawierają poprawiaczy smaku i wyglądu. Preferuję naturalne i sezonowe produkty, które dostępne są na lokalnym rynku. Do przyprawiania potraw używam świeżych lub suszonych ziół.

Gotowanie w domu jest dobrym sposobem na wyrobienie w sobie nawyku zwracania uwagi na to, co jemy i czym karmimy swoich bliskich. Dzięki przygotowywaniu posiłków w domu zwracamy większą uwagę na skład produktów, z których je robimy i zdrowiej się odżywiamy. Główną zaletą i chyba najważniejszą gotowania w domu jest to, że rzadziej sięgamy po niezdrowe dania gotowe typu fast food.

Potrawy doprawiam, jeśli chodzi o pikantność, słoność, czy słodycz zazwyczaj umiarkowanie. Każdy powinien doprawić potrawę według swoich upodobań.

Blog kulinarny

Blog kulinarny o kuchni i zdrowym gotowaniu jest również książką zawierającą najlepsze przepisy na dania, które lubią moi bliscy.

Wśród przepisów może zachwycić szybki deser, ale i bardziej wymagające ciasto drożdżowe, czy pyszna szarlotka.

Przepisy na dania obiadowe mają również dużo zwolenników, a szczególnie moje ulubione danie fasolka po bretońsku, a z dań mięsnych karkówka po cygańsku.Polecam również moje ulubione placki i sałatki, które często są wegetariańskie.

Zapraszam po przepis

Będzie mi bardzo miło, jeśli skorzystasz z moich przepisów i odwiedzisz mnie ponownie. Jestem pewna, że ze mną polubisz gotowanie, bo to jest łatwe i przyjemne. Ucieszy mnie również każdy komentarz, a szczególnie z konstruktywną podpowiedzią, co mogę poprawić.

FORMULARZ KONTAKTOWY

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Zakaz kopiowania i powielania treści i zdjęć bez zgody autora
Copyright © 2015- Kuchcik gotuje - przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady