Translate

czwartek, 14 stycznia 2016

Płatki owsiane z żurawiną

Płatki owsiane to super produkt, który powinien być jedzony jak najczęściej. Zjedzone na śniadanie, dzięki sporej zawartości błonnika, są wolno trawione i tym samym pomagają nam dotrwać bez wilczego głodu do następnego posiłku. Ważne to jest szczególnie dla osób chorych na cukrzycę i odchudzających się, nie występują skoki poziomu cukru, a co za tym idzie, dłużej jesteśmy syci.

 

Zdrowa owsianka na śniadanie

W moim domu lubimy taką na gęsto z żurawiną lub rodzynkami, ewentualnie w poszukiwaniu nowych smaków testujemy inne nowe połączenia. Tym razem do żurawiny w ramach testu dołączyły popularne obecnie owoce goji i nasiona chia. Jeśli chodzi o mój smak, to chia mi odpowiada, a do goji nie mogę się jakoś przekonać (chociaż wizualnie zachęca bardziej). Na co dzień pozostanę jednak przy płatkach owsianych z żurawiną, takie mi smakują najbardziej.  

Śniadanie z płatków owsianych

Składniki:

  • 1/2 szklanki zwykłych suchych płatków owsianych
  • 3 łyżki suszonej żurawiny
  • 1 łyżka owoców goji
  • 1 łyżeczka suszonych ziaren chia
  • 1 szklanka mleka lub 1/2 szklanki mleka i 1/2 szklanki wody

Przygotowanie:

  1. Mleko lub mleko z wodą zagotować, dodać płatki owsiane (najlepiej takie zwykłe, gdyż górskie za bardzo się rozgotowują). Gotować na wolnym ogniu około 10 minut, co pewien czas mieszając, gdy płatki zmiękną zdjąć je z palnika. Dodać żurawinę i nasiona chia, przykryć i odstawić na około 2 minuty, płatki i nasiona wchłoną cały płyn. W zależności od jakości płatków czasami jest konieczność dodania większej ilości gorącej wody. 
  2. Owoce goji namoczyć w niewielkiej ilości gorącej wody na 2 -3 minuty, odcedzić i dodać do ugotowanych płatków.
  3. Tak jak widać na zdjęciu, z przepisu wychodzi gęsta owsianka, więc osoby lubiące rzadszą powinny gotować na większej ilości płynu. Dodam jeszcze, że na samym mleku płatki szybciej się rozgotowują, dodanie wody pomaga płatkom zachować strukturę. Bywa, że mam ochotę na sam smak płatków, wtedy gotuję je na samej wodzie z odrobiną cukru trzcinowego.

    Zobacz również: owsianka na wodzie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za odwiedziny :) Jest mi bardzo miło, że mój blog Cię zainteresował. Możesz to okazać i pozostawić komentarz lub polubić mój profil na Facebooku, Twitterze, G+ lub Instagramie.

Drukuj

Powinno Cię również zainteresować: