Owsianka na wodzie

/ 5

Płatki owsiane to jeden z produktów, które powinny być w każdym domu. Owsianka jest idealnym śniadaniem dla osób na diecie i dbających o zdrowe odżywianie.

Płatki owsiane z żurawiną i olejem kokosowym

Płatki owsiane są bogatym źródłem wielu witamin i minerałów, bogate w błonnik, pomagają w prawidłowej pracy jelit, dbają o naszą odporność i urodę. Owsianka obowiązkowo powinna gościć na naszym stole w porze śniadania lub kolacji.

Bardzo mi odpowiada owsianka gotowana na wodzie z dodatkiem tylko odrobiny oleju kokosowego i oczywiście mojej ulubionej żurawiny. Tak przygotowane płatki są bardzo smaczne na ciepło, ale po wystudzeniu i schłodzeniu nie wiem, czy nie są jeszcze smaczniejsze.

Składniki:

(dla 2 osób ze średnim apetytem)
  • 1/2 szklanki suchych zwykłych płatków owsianych 
  • 1 szklanka wody
  • 1 łyżeczka oleju kokosowego nierafinowanego
  • 1/2 szklanki suszonej żurawiny
  • 1 banan (opcjonalnie)
  • szczypta soli

Przygotowanie owsianki na wodzie:

  1. Wodę zagotować, posolić, dodać płatki i gotować 5 - 10 minut (nie więcej, bo będą zbyt miękkie).
  2. Zdjąć z ognia i po chwili dodać olej i żurawinę, wymieszać, odstawić na około 2 minuty, aby płatki i żurawina wchłonęły wodę.
  3. Dodatkowo, jeśli ktoś lubi, można dodać jeszcze pokrojone banany.

    Zobacz również:
    Płatki z żurawiną
    Płatki owsiane z żurawiną

Komentarze

  1. Bardzo lubię owsiankę, jem często :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepyszna ta owsianka! Zrobiłam ją sobie rano na śniadanie i muszę przyznać, że wyśmienicie smakuje! 🙂 Już któryś raz z rzędu wzięło mnie na owsiankę i w końcu zrobiłam. Szukałam fajnego przepisu i Twój wpadł mi w oko. Warto wiedzieć, że owsianka jest korzystna dla zdrowia i figury. Ja właśnie odżywiam się zdrowo dlatego szukam takich przepisów. Polecam każdemu, kto dba o swoją figurę i chce dobrze wyglądać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi bardziej smakuje owsianka na mleku, ale ta na wodzie również jest smaczna:) Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 😊 Jest mi bardzo miło, że mój blog Ciebie zainteresował. Ucieszy mnie również Twój komentarz i polubienie mego profilu Facebook, Twitter lub Instagram.
Uwaga! Komentarze, które w treści zawierają linki do stron poza tym blogiem, są traktowane jako spam i usuwane 😑

FORMULARZ KONTAKTOWY

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Kuchcik gotuje — przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady

Blog kulinarny, na którym znajdziesz przepisy na proste, mniej i bardziej pracochłonne, smaczne i zdrowe dania, kuchnia domowa w nieco lżejszej odsłonie oraz smaki świata w moim wydaniu. Znajdziesz tu tylko sprawdzone przepisy, które zostały wypróbowane i zaakceptowane przez domowników i gości.

Przepisy

Przepisy kulinarne na pyszne pieczone ciasta np. seromakowiec, czy moja ulubiona malinowa chmurka, ale i łatwe do zrobienia ciasta bez pieczenia np.ciasto z jabłkami lub sernik bez pieczenia.

Domowe wypieki zazwyczaj są o umiarkowanej słodyczy, na co zwracam uwagę w opisie przepisu. Na stronie znajdziesz pomysły na śniadanie - naleśniki, na obiad - gulasz, a na kolację - pasta jajeczna. Z moich przepisów przygotujesz zdrowe surówki i sałatki, potrawy z mięsa i ryb oraz proste pieczywo, zupy i przetwory.

Przepisy i ich przygotowanie staram się dokładnie opisywać, aby nawet mniej doświadczone w kuchni osoby mogły je wykonać. Część przepisów ma już dodaną szacunkową liczbę kalorii w 100 g dania, aby można było korzystać z nich, będąc nawet na diecie.

Gotowanie

Gotuję z produktów jak najmniej przetworzonych, aby dania były nie tylko smaczne, ale pożywne i zdrowe. Do przygotowania używam jak najwyższej jakości produktów, które nie zawierają poprawiaczy smaku i wyglądu. Preferuję naturalne i sezonowe produkty, które dostępne są na rynku lokalnym. Do przyprawiania potraw używam świeżych lub suszonych ziół.

Gotowanie w domu jest dobrym sposobem na wyrobienie w sobie nawyku zwracania uwagi na to, co jemy i czym karmimy swoich bliskich. Dzięki przygotowywaniu posiłków w domu zwracamy większą uwagę na skład produktów, z których je robimy i zdrowiej się odżywiamy. Główną zaletą i chyba najważniejszą gotowania w domu jest to, że rzadziej sięgamy po niezdrowe dania gotowe typu fast food.

Potrawy doprawiam, jeśli chodzi o pikantność, słoność, czy słodycz zazwyczaj umiarkowanie. Każdy powinien doprawić potrawę według swoich upodobań.

Blog kulinarny

Blog kulinarny o kuchni i zdrowym gotowaniu jest również książką zawierającą najlepsze przepisy na dania, które lubią moi bliscy.

Wśród przepisów może zachwycić szybki deser, ale i bardziej wymagające ciasto drożdżowe, czy pyszna szarlotka.

Przepisy na dania obiadowe mają również dużo zwolenników, a szczególnie moje ulubione danie fasolka po bretońsku, a z dań mięsnych karkówka po cygańsku. Polecam również moje ulubione placki i sałatki, które często są wegetariańskie.

Zapraszam po przepis

Będzie mi bardzo miło, jeśli skorzystasz z moich przepisów i odwiedzisz mnie ponownie. Jestem pewna, że ze mną polubisz gotowanie, bo to jest łatwe i przyjemne. Ucieszy mnie również każdy komentarz, a szczególnie z konstruktywną podpowiedzią, co mogę poprawić.
Zakaz kopiowania i powielania treści i zdjęć bez zgody autora
Copyright © 2015- Kuchcik gotuje - przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady