Surówka z kapusty pekińskiej z ogórkiem kiszonym

/ 5

Soczysta surówka z kapusty pekińskiej z ogórkiem kiszonym to zdrowy i pyszny dodatek do obiadu. Zdrowa i bardzo smaczna surówka z kapusty pekińskiej. Szybka surówka do obiadu z kapusty pekińskiej, która na pewno posmakuje osobom dbającym o zdrowe odżywianie.

Kapusta pekińska z ogórkiem i koperkiem
Surówka z kapusty pekińskiej z ogórkiem kiszonym jest bardzo soczysta i można ją od razu podawać. Nie wymaga długiego oczekiwania, gdyż wszystkie składniki w połączeniu z sosem jogurtowym nadają się do natychmiastowego jedzenia. Surówka do obiadu z kapusty pekińskiej jest na każdą kieszeń, gdyż jej składniki są ogólnie dostępne i niezbyt drogie.

Surówka z kapusty pekińskiej z ogórkiem kiszonym jest tak soczysta i pyszna, że podczas robienia znika jej prawie połowa. Każdy tylko próbuje, ale oczywiście na jednej próbie się nie kończy i tak tylko jeszcze raz spróbuję i do obiadu jakoś tak mało zostaje 😀

Przepis na surówkę z kapusty pekińskiej dość często modyfikuję, dodając lub wymieniając różne składniki, ale po pewnym czasie zawsze wracam do wersji z ogórkiem kiszonym. Takie połączenie składników jest chyba najsmaczniejsze.
Kapusta pekińska z ogórkiem kiszonym
Liczba porcji: 4
Czas przygotowania: 20 minut

Składniki na surówkę z kapusty pekińskiej z ogórkiem kiszonym:

  • 1 kapusta pekińska
  • 5 - 6 małych ogórków kiszonych
  • wiązka koperku
  • 2 - 3 cebule dymki ze szczypiorkiem
  • 4 łodygi selera naciowego
  • 3 - 4 łyżki jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżeczka octu jabłkowego lub winnego
  • 1/2 łyżeczki miodu lub cukru trzcinowego
  • pieprz i sól do smaku

Jak zrobić surówkę z kapusty pekińskiej z ogórkiem kiszonym?

  1. Kapustę pekińską pokroić na cienkie i niezbyt długie paseczki.
  2. Ogórki pokroić w cienkie półplasterki.
  3. Cebulę dymkę ze szczypiorkiem drobno pokroić.
  4. Łodygi selera pokroić na cieniutkie plasterki.
  5. Koperek drobno posiekać.
  6. Składniki wymieszać i oprószyć delikatnie solą.
  7. Jogurt, sok z cytryny, ocet i miód lub cukier dokładnie wymieszać, aby wszystkie składniki się rozpuściły i połączyły.
  8. Sosem polać warzywa, dokładnie wymieszać i doprawić do smaku pieprzem i solą.
  9. Surówka może być podawana od razu po przygotowaniu, gdyż nie wymaga oczekiwania, aż zmięknie.

    Zobacz również: kapusta pekińska z kiszonym ogórkiem.

Komentarze

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 😊 Jest mi bardzo miło, że mój blog Ciebie zainteresował. Ucieszy mnie również Twój komentarz i polubienie mego profilu Facebook, Twitter lub Instagram.
Uwaga! Komentarze, które w treści zawierają linki do stron poza tym blogiem, są traktowane jako spam i usuwane 😑

FORMULARZ KONTAKTOWY

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Kuchcik gotuje — przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady

Blog kulinarny, na którym znajdziesz przepisy na proste, mniej i bardziej pracochłonne, smaczne i zdrowe dania, kuchnia domowa w nieco lżejszej odsłonie oraz smaki świata w moim wydaniu. Znajdziesz tu tylko sprawdzone przepisy, które zostały wypróbowane i zaakceptowane przez domowników i gości.

Przepisy

Przepisy kulinarne na pyszne pieczone ciasta np. seromakowiec, czy moja ulubiona malinowa chmurka, ale i łatwe do zrobienia ciasta bez pieczenia np.ciasto z jabłkami lub sernik bez pieczenia.

Domowe wypieki zazwyczaj są o umiarkowanej słodyczy, na co zwracam uwagę w opisie przepisu. Na stronie znajdziesz pomysły na śniadanie - naleśniki, na obiad - gulasz, a na kolację - pasta jajeczna. Z moich przepisów przygotujesz zdrowe surówki i sałatki, potrawy z mięsa i ryb oraz proste pieczywo, zupy i przetwory.

Przepisy i ich przygotowanie staram się dokładnie opisywać, aby nawet mniej doświadczone w kuchni osoby mogły je wykonać. Część przepisów ma już dodaną szacunkową liczbę kalorii w 100 g dania, aby można było korzystać z nich, będąc nawet na diecie.

Gotowanie

Gotuję z produktów jak najmniej przetworzonych, aby dania były nie tylko smaczne, ale pożywne i zdrowe. Do przygotowania używam jak najwyższej jakości produktów, które nie zawierają poprawiaczy smaku i wyglądu. Preferuję naturalne i sezonowe produkty, które dostępne są na rynku lokalnym. Do przyprawiania potraw używam świeżych lub suszonych ziół.

Gotowanie w domu jest dobrym sposobem na wyrobienie w sobie nawyku zwracania uwagi na to, co jemy i czym karmimy swoich bliskich. Dzięki przygotowywaniu posiłków w domu zwracamy większą uwagę na skład produktów, z których je robimy i zdrowiej się odżywiamy. Główną zaletą i chyba najważniejszą gotowania w domu jest to, że rzadziej sięgamy po niezdrowe dania gotowe typu fast food.

Potrawy doprawiam, jeśli chodzi o pikantność, słoność, czy słodycz zazwyczaj umiarkowanie. Każdy powinien doprawić potrawę według swoich upodobań.

Blog kulinarny

Blog kulinarny o kuchni i zdrowym gotowaniu jest również książką zawierającą najlepsze przepisy na dania, które lubią moi bliscy.

Wśród przepisów może zachwycić szybki deser, ale i bardziej wymagające ciasto drożdżowe, czy pyszna szarlotka.

Przepisy na dania obiadowe mają również dużo zwolenników, a szczególnie moje ulubione danie fasolka po bretońsku, a z dań mięsnych karkówka po cygańsku. Polecam również moje ulubione placki i sałatki, które często są wegetariańskie.

Zapraszam po przepis

Będzie mi bardzo miło, jeśli skorzystasz z moich przepisów i odwiedzisz mnie ponownie. Jestem pewna, że ze mną polubisz gotowanie, bo to jest łatwe i przyjemne. Ucieszy mnie również każdy komentarz, a szczególnie z konstruktywną podpowiedzią, co mogę poprawić.
Zakaz kopiowania i powielania treści i zdjęć bez zgody autora
Copyright © 2015- Kuchcik gotuje - przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady