Pokrzywa

/ 3

Mimo że parzy, jest bardzo pozytywna.

Zielona pokrzywa

Największą zaletą ziół jest to, że można je znaleźć wszędzie. Wystarczy minimum wiedzy i chęci, by do swojej diety wprowadzić to, co rośnie pod ręką. Wydaje się banalne i niewykonalne? Nic bardziej mylnego. Dziś na przysłowiową tapetę wskakuje zatem pokrzywa ;)

Jeśli sądzicie, że jedyną jej zasługa jest to, że gdy w nią wpadniecie i się poparzycie, nie będziecie mieli reumatyzmu, to nie tędy droga ;)

Pokrzywa wiosenna to skarb nad skarbami. Najlepsze właściwości ma ta, zbierana w kwietniu i maju. Dlatego praktycznie każdy Wasz wiosenny spacer powinien kończyć się zebraniem bukietu pokrzyw, żeby zawsze mieć ją pod ręką ;) Idealnie przechowuje się w lodówce, zamknięta w szklanym pojemniku.

Trochę konkretów

Pokrzywa zawiera sporą ilość witaminy C, kwasu foliowego, wapnia, krzemu, żelaza i chlorofilu.

Wzmacnia organizm, działa przeciwbólowo, antybakteryjnie i przeciwzapalnie. Pobudza proces niszczenia wirusów, grzybów i bakterii wywołujących choroby. Przyczynia się do tworzenia komórek produkujących przeciwciała i chroni organizm przed wirusami. Zawiera idealną i unikalną mieszankę składników: kwasu foliowego, żelaza, miedzi i witaminy K – a więc składników biorących udział w tworzeniu czerwonych krwinek i hemoglobiny. Dlatego jest idealną rośliną, która wzmacnia organizmy naszych dzieci oraz wszystkich osób osłabionych, zestresowanych, przemęczonych, żyjących w pośpiechu. Czyli nie oszukujmy się, nas wszystkich.

Trochę własnych doświadczeń.

Gdyż to z nich wiem, że fantastycznie wpływa na poprawę jakości włosów i paznokci.

I przede wszystkim odpowiednio podana jest naprawdę pyszna. 

Najprościej jest wycisnąć z niej sok, jeśli nie mamy problemu z zebraniem sporej ilości lub zaparzyć, zalewając gorącą wodą, ale nie wrzątkiem.

W celu urozmaicenia z pokrzywy polecam przygotować pyszny koktajl. Ja miksuję ją z sokiem jabłkowym, bananem i szpinakiem, oraz kilkoma kropelkami soku z cytryny. Jest pyszny, moje dziecko zachwycone smakiem z dumą podkreśla, że pije pokrzywę ;)

Najwięcej wartości ma, podawana na surowo. Może jednak się też stać dodatkiem do pierogów, z powodzeniem zastępując szpinak w farszu lub jako dodatek do ciasta, pięknie komponuje się w sosach ze smakiem mięsa lub warzyw, poszatkowana i duszona w garnku.

Korzystajcie, próbujcie, doceńcie. To prawdziwa wiosenna królowa.

Można ją zrywać samemu lub zimą kupić w sklepie zielarskim.

*artykuł zewnętrzny

Komentarze

  1. kiedyś dawno temu robiłam zupę z pokrzyw ;) coś jak szczawiową

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama bardzo często robiła zupę z pokrzyw. Jako dziecko jadłam ją bardzo niechętnie, jednak myślę, że odpowiadało za to głównie negatywne nastawienie. W dorosłym życiu ją pokochałam, ale nie zmuszam swoich pociech do tego, by dzieliły ze mną entuzjazm. Mój mąż nie lubi żadnej zupy (pomijając rosół). Powiem szczerze, że nigdy nie piłam koktajlu z pokrzywy. Myślę, że to fajna opcja, bo podobno działa znakomicie na skórę i włosy. Mam zamiar własnoręcznie nazbierać zioła przy najbliższej okazji.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 😊 Jest mi bardzo miło, że mój blog Ciebie zainteresował. Ucieszy mnie również Twój komentarz i polubienie mego profilu Facebook, Twitter lub Instagram.
Uwaga! Komentarze, które w treści zawierają linki do stron poza tym blogiem, są traktowane jako spam i usuwane 😑

FORMULARZ KONTAKTOWY

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Kuchcik gotuje — przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady

Blog kulinarny, na którym znajdziesz przepisy na proste, mniej i bardziej pracochłonne, smaczne i zdrowe dania, kuchnia domowa w nieco lżejszej odsłonie oraz smaki świata w moim wydaniu. Znajdziesz tu tylko sprawdzone przepisy, które zostały wypróbowane i zaakceptowane przez domowników i gości.

Przepisy

Przepisy kulinarne na pyszne pieczone ciasta np. seromakowiec, czy moja ulubiona malinowa chmurka, ale i łatwe do zrobienia ciasta bez pieczenia np.ciasto z jabłkami lub sernik bez pieczenia.

Domowe wypieki zazwyczaj są o umiarkowanej słodyczy, na co zwracam uwagę w opisie przepisu. Na stronie znajdziesz pomysły na śniadanie - naleśniki, na obiad - gulasz, a na kolację - pasta jajeczna. Z moich przepisów przygotujesz zdrowe surówki i sałatki, potrawy z mięsa i ryb oraz proste pieczywo, zupy i przetwory.

Przepisy i ich przygotowanie staram się dokładnie opisywać, aby nawet mniej doświadczone w kuchni osoby mogły je wykonać. Część przepisów ma już dodaną szacunkową liczbę kalorii w 100 g dania, aby można było korzystać z nich, będąc nawet na diecie.

Gotowanie

Gotuję z produktów jak najmniej przetworzonych, aby dania były nie tylko smaczne, ale pożywne i zdrowe. Do przygotowania używam jak najwyższej jakości produktów, które nie zawierają poprawiaczy smaku i wyglądu. Preferuję naturalne i sezonowe produkty, które dostępne są na rynku lokalnym. Do przyprawiania potraw używam świeżych lub suszonych ziół.

Gotowanie w domu jest dobrym sposobem na wyrobienie w sobie nawyku zwracania uwagi na to, co jemy i czym karmimy swoich bliskich. Dzięki przygotowywaniu posiłków w domu zwracamy większą uwagę na skład produktów, z których je robimy i zdrowiej się odżywiamy. Główną zaletą i chyba najważniejszą gotowania w domu jest to, że rzadziej sięgamy po niezdrowe dania gotowe typu fast food.

Potrawy doprawiam, jeśli chodzi o pikantność, słoność, czy słodycz zazwyczaj umiarkowanie. Każdy powinien doprawić potrawę według swoich upodobań.

Blog kulinarny

Blog kulinarny o kuchni i zdrowym gotowaniu jest również książką zawierającą najlepsze przepisy na dania, które lubią moi bliscy.

Wśród przepisów może zachwycić szybki deser, ale i bardziej wymagające ciasto drożdżowe, czy pyszna szarlotka.

Przepisy na dania obiadowe mają również dużo zwolenników, a szczególnie moje ulubione danie fasolka po bretońsku, a z dań mięsnych karkówka po cygańsku. Polecam również moje ulubione placki i sałatki, które często są wegetariańskie.

Zapraszam po przepis

Będzie mi bardzo miło, jeśli skorzystasz z moich przepisów i odwiedzisz mnie ponownie. Jestem pewna, że ze mną polubisz gotowanie, bo to jest łatwe i przyjemne. Ucieszy mnie również każdy komentarz, a szczególnie z konstruktywną podpowiedzią, co mogę poprawić.
Zakaz kopiowania i powielania treści i zdjęć bez zgody autora
Copyright © 2015- Kuchcik gotuje - przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady