Naleśniki z białek i budyniu

/ 3

Najlepszy przepis na naleśniki z białek i budyniu. Puszyste i delikatne naleśniki bez mąki i mleka. Idealny bezglutenowy i bezmleczny deser, który może zjeść nawet osoba będąca na diecie. Naleśniki czekoladowe są bez laktozy i glutenu. Wegetariańskie fit pancakes na pewno posmakują zarówno dzieciom, jak i osobom dorosłym.

Naleśniki czekoladowe na budyniu
Naleśniki z białek i budyniu to nie to samo, co tradycyjne naleśniki, gdyż mają raczej strukturę amerykańskich pancakes. Naleśniki u mnie akurat są o smaku czekoladowym, gdyż wykonałam je z dodatkiem budyniu czekoladowego. Smak dodawanego budyniu można zmieniać według upodobań, ale zachęcam do spróbowania takich czekoladowych. Naleśniki są tak pyszne, że można je jeść bez dodatków i zazwyczaj pierwsze znikają zaraz po usmażeniu.

Przepis na naleśniki z białek i budyniu powinny posiadać, szczególnie osoby nietolerujące w swojej diecie glutenu i laktozy. Na pewno trudno jest uwierzyć, że mogą być dobre naleśniki bez mleka i mąki. Dlatego koniecznie wypróbujcie przepis na te czekoladowe wegetariańskie naleśniki, a zobaczycie, że będziecie robić je bardzo często.

Zazwyczaj zbieram do pojemnika białka np. po robieniu ciasta kruchego lub pączków i zamrażam, aby po pewnym czasie zrobić z nich naleśniki fit.
Naleśniki białkowe z budyniu czekoladowego
Liczba porcji: 6
Czas przygotowania: 15 minut + smażenie

Przepis na naleśniki z białek i budyniu:

  • 6 białek
  • 1 - 2 łyżki cukru pudru
  • 2 łyżki oleju
  • 1 opakowanie budyniu czekoladowego w proszku bez cukru
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia (opcjonalnie)
  • olej do smarowania patelni

Jak zrobić naleśniki z białek i budyniu?

  1. Białka ubić z cukrem pudrem, aby powstała sztywna piana.
  2. Do ubitych białek dodawać po łyżce olej i krótko miksować.
  3. Do ubitych białek dodać budyń wymieszany z proszkiem do pieczenia i na wolnych obrotach miksera krótko mieszać.
  4. Na rozgrzaną i posmarowaną olejem patelnię wylewać równe porcje ciasta i smażyć z obu stron. Do odmierzania równych porcji ciasta naleśnikowego dobrze sprawdza się niezbyt duża chochla.
  5. Usmażone naleśniki czekoladowe rewelacyjnie smakują bez dodatków, ale można podawać je według uznania. U mnie ostatnio były z bitą śmietaną i borówkami.

    Zobacz również: naleśniki drożdżowe.

Komentarze

  1. Naleśniki w takim składzie to dla mnie nowość. Nie spodziewałabym się chociażby samego budyniu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie kiedyś wypróbuję ten przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa alternatywa dla tradycyjnych naleśników. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 😊 Jest mi bardzo miło, że mój blog Ciebie zainteresował. Ucieszy mnie również Twój komentarz i polubienie mego profilu Facebook, Twitter lub Instagram.
Uwaga! Komentarze, które w treści zawierają linki do stron poza tym blogiem, są traktowane jako spam i usuwane 😑

FORMULARZ KONTAKTOWY

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Kuchcik gotuje — przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady

Blog kulinarny, na którym znajdziesz przepisy na proste, mniej i bardziej pracochłonne, smaczne i zdrowe dania, kuchnia domowa w nieco lżejszej odsłonie oraz smaki świata w moim wydaniu. Znajdziesz tu tylko sprawdzone przepisy, które zostały wypróbowane i zaakceptowane przez domowników i gości.

Przepisy

Przepisy kulinarne na pyszne pieczone ciasta np. seromakowiec, czy moja ulubiona malinowa chmurka, ale i łatwe do zrobienia ciasta bez pieczenia np.ciasto z jabłkami lub sernik bez pieczenia.

Domowe wypieki zazwyczaj są o umiarkowanej słodyczy, na co zwracam uwagę w opisie przepisu. Na stronie znajdziesz pomysły na śniadanie - naleśniki, na obiad - gulasz, a na kolację - pasta jajeczna. Z moich przepisów przygotujesz zdrowe surówki i sałatki, potrawy z mięsa i ryb oraz proste pieczywo, zupy i przetwory.

Przepisy i ich przygotowanie staram się dokładnie opisywać, aby nawet mniej doświadczone w kuchni osoby mogły je wykonać. Część przepisów ma już dodaną szacunkową liczbę kalorii w 100 g dania, aby można było korzystać z nich, będąc nawet na diecie.

Gotowanie

Gotuję z produktów jak najmniej przetworzonych, aby dania były nie tylko smaczne, ale pożywne i zdrowe. Do przygotowania używam jak najwyższej jakości produktów, które nie zawierają poprawiaczy smaku i wyglądu. Preferuję naturalne i sezonowe produkty, które dostępne są na rynku lokalnym. Do przyprawiania potraw używam świeżych lub suszonych ziół.

Gotowanie w domu jest dobrym sposobem na wyrobienie w sobie nawyku zwracania uwagi na to, co jemy i czym karmimy swoich bliskich. Dzięki przygotowywaniu posiłków w domu zwracamy większą uwagę na skład produktów, z których je robimy i zdrowiej się odżywiamy. Główną zaletą i chyba najważniejszą gotowania w domu jest to, że rzadziej sięgamy po niezdrowe dania gotowe typu fast food.

Potrawy doprawiam, jeśli chodzi o pikantność, słoność, czy słodycz zazwyczaj umiarkowanie. Każdy powinien doprawić potrawę według swoich upodobań.

Blog kulinarny

Blog kulinarny o kuchni i zdrowym gotowaniu jest również książką zawierającą najlepsze przepisy na dania, które lubią moi bliscy.

Wśród przepisów może zachwycić szybki deser, ale i bardziej wymagające ciasto drożdżowe, czy pyszna szarlotka.

Przepisy na dania obiadowe mają również dużo zwolenników, a szczególnie moje ulubione danie fasolka po bretońsku, a z dań mięsnych karkówka po cygańsku. Polecam również moje ulubione placki i sałatki, które często są wegetariańskie.

Zapraszam po przepis

Będzie mi bardzo miło, jeśli skorzystasz z moich przepisów i odwiedzisz mnie ponownie. Jestem pewna, że ze mną polubisz gotowanie, bo to jest łatwe i przyjemne. Ucieszy mnie również każdy komentarz, a szczególnie z konstruktywną podpowiedzią, co mogę poprawić.
Zakaz kopiowania i powielania treści i zdjęć bez zgody autora
Copyright © 2015- Kuchcik gotuje - przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady