29.02.2016

Kurczak curry z fasolką szparagową

Kurczak curry z fasolką szparagową to łatwe do przygotowania danie na obiad. Curry jest jednym z tych dań, które nie wymaga dużo czasu, aby je przygotować. Curry jest bardzo aromatyczne, smaczne i cieszące oko podczas jedzenia, a przy tym minimalna ilość użytych składników zachęca do jego wykonania.

Curry z kurczaka i fasolki

24.02.2016

Sałatka z ciecierzycy i tuńczyka

Zdrowa i bardzo smaczna sałatka z ciecierzycy i tuńczyka to idealne danie na lunch w pracy lub lekką i sycącą kolację.

Sałatka z tuńczyka i warzyw

22.02.2016

Ciasto piernikowe z czekoladą

Bardzo smaczne ciasto czekoladowe, zbliżone smakiem i strukturą nieco do długo dojrzewającego piernika. Ciasto powstało z potrzeby wykorzystania gorzkiej (90% kakao) czekolady, która do jedzenia była po prostu za gorzka. Ogólnie lubię czekolady deserowe gorzkie, ale tej byłam w stanie zjeść tylko kostkę i to dzieliłam ją na 3 razy.

Piernik z czekoladą

19.02.2016

Karkówka w marynacie musztardowo-miodowej

Mało skomplikowane przygotowanie i walory smakowe sprawiają, że karkówka często gości na moim stole. Takie danie może być na codzienny obiad lub na przyjęcie w większym gronie. Dobrze smakuje podana z kaszą gryczaną niepaloną lub z ziemniaczkami. 

Pieczona karkówka w marynacie

16.02.2016

Ekstrakt waniliowy

Warto mieć w kuchennej szafce samodzielnie przygotowany ekstrakt waniliowy do ciast i deserów. Zamiast sklepowej sztucznej waniliny (niemającej nic wspólnego z prawdziwą wanilią) zachęcam do zrobienia prawdziwego ekstraktu waniliowego.

Ekstrakt z prawdziwej wanilii

12.02.2016

Syrop imbirowo-miodowy

Dziś proponuję wykonanie syropu imbirowo-miodowego, niezawodnego w okresie zwiększonego nasilenia zachorowań na grypę i przeziębienia. Taki syrop zastosowany na samym początku, gdy tylko czujemy, że "coś nas bierze" hamuje rozwój i przynosi ulgę w późniejszym okresie choroby, łagodząc występujące dolegliwości (sprawdzone!).

Syrop na przeziębienie z imbiru

10.02.2016

Chleb chrupki (fitness)

Oto pyszny chlebek chrupki z dużą zawartością zdrowych ziarenek, korzystnie wpływających na przemianę materii i na przewód pokarmowy. Idealny chleb dla osób dbających o linię i preferujących zdrowy styl życia.

Zdrowy chleb chrupki

07.02.2016

Sushi

Sushi w Japonii jest codziennym pożywieniem, jest wiele różnych rodzajów w zależności od formy podania i użytych do jego przygotowania składników. Ważne, aby użyte składniki były jak najwyższej jakości. Przygotowując sushi, trzeba pamiętać, że powinno ono być w kawałkach pozwalających zjeść na jeden kęs.

Sushi z łososia

03.02.2016

Sałatka z tuńczyka z kapustą pekińską

Sałatka z tuńczyka z kapustą pekińską jest bardzo lekka, zdrowa i szybka do przygotowania, wystarczy 20 - 30 minut i mamy pyszne i sycące jedzonko.

Tuńczyk z kapustą pekińską

01.02.2016

Beza zimowa

Beza smakuje nie tylko latem z owocami sezonowymi (jagody, maliny, borówki, truskawki), ale również zimą z innymi dostępnymi owocami (pomarańcze, kiwi, winogrona). Leciutka jak piórko beza (z wierzchu chrupiąca, a w środku delikatna pianka) z bitą śmietaną i owocami, znika natychmiast po podaniu. 

Idealna beza z białek

Drukuj