2019-02-23

5 zdrowych przekąsek na każdą imprezę

Organizacja przyjęcia w domu to zawsze sporo stresu i przygotowań. Nie dość, że trzeba dokładnie posprzątać mieszkanie na przyjęcie gości, to dodatkowo należy podać przekąski, które trafią w gust każdego zaproszonego, a przy okazji będą zdrowe i smaczne. Najlepiej postawić na różnorodność, dzięki czemu każdy znajdzie na talerzu coś dla siebie.

Talerz z przekąskami na imprezę
1. Świeże sushi

Przygotowanie tego japońskiego przysmaku to z pewnością świetne rozwiązanie. Sushi składa się przeważnie z ryżu, owoców morza (najczęściej stosuje się surową lub gotowaną rybę) i wodorostów nori. To właśnie ryby sprawiają, że tak wiele osób docenia zbawienne dla organizmu właściwości sushi – łatwo się je przyswaja, a ponadto pozytywnie wpływają na ciśnienie krwi czy pracę serca. Przygotowanie tego japońskiego przysmaku wymaga przede wszystkim cierpliwości i znajomości zasad kuchni azjatyckiej, dlatego zawsze można zainwestować w gotowe zestawy (dostępne m.in. na stronie www.sushi-tokyo.pl/zestawy-sushi), które zawierają od kilku do kilkudziesięciu kawałków, co z pewnością pomoże zaoszczędzić czas. Co więcej, produkty te przygotowywane są ze świeżych dodatków, dlatego ich smak nie ustępuje w niczym sushi dostępnemu np. w restauracjach.

2. Chipsy i frytki z batatów

Na każdej imprezie przydadzą się przekąski, które można pochrupać od czasu do czasu. Co, jednak kiedy nie ma się ochoty na niezdrowe, tradycyjne chipsy? Z pomocą przychodzą bataty! Ze słodkich ziemniaków można przyrządzić przepyszne chipsy oraz frytki, które nie dość, że będą nieporównywalnie zdrowsze od gotowych produktów, to dodatkowo będą smakować o wiele lepiej, ponieważ można przygotować je z ulubionymi przyprawami oraz innymi dodatkami.

3. Hummus z warzywami

Domowy hummus nie wymaga wiele pracy, a jego cenne właściwości na pewno wpiszą się w zdrowe przekąski. Można podać go na talerzu wraz z pokrojonymi w paski surowymi warzywami – marchewkami, selerem naciowym oraz kolorowymi paprykami. Danie to zaspokoi chęć chrupania i będzie doskonałą alternatywą dla paluszków czy krakersów. Marchewkę z papryką i selerem można także lekko podpiec w piekarniku, by były nieco bardziej miękkie.

4. Tortille z kurczakiem i szynką

Dla wielbicieli mięsa smaczną przekąską będą mini tortille. Poza kurczakiem, salami czy szynką do środka można dodać także serek śmietankowy z ziołami (lub ulubiony sos np. czosnkowy), sałatę, paprykę oraz pomidorki koktajlowe. Mini tortille to smakołyk, który zazwyczaj znika w mgnieniu oka z każdego talerza, a skomponowane ze świeżych warzyw będą dodatkowo wyjątkowo zdrowe.

5. Sałatka

Nie może zabraknąć jej na żadnej imprezie – sałatka doskonale sprawdzi się jako dodatek do dań na ciepło lub jako osobna przekąska. Dobrym rozwiązaniem będzie przygotowanie jej głównie z warzyw (wtedy nie ma problemu, jeżeli któryś z gości nie je mięsa) z dodatkiem odrobiny oliwy z oliwek oraz aromatycznych ziół i przypraw. Nie zaszkodzi również dodać trochę sera (np. feta lub mozzarella), który nada całości delikatnego posmaku.
„artykuł zewnętrzny”

4 komentarze:

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 😊 Jest mi bardzo miło, że mój blog Ciebie zainteresował. Ucieszy mnie również Twój komentarz i polubienie mego profilu Facebook, Twitter lub Instagram. Jeśli chcesz udostępnić post, kliknij w strzałkę, która znajduje się w lewym dolnym rogu strony.

Drukuj

strzałka do góry