Szparagi z jajkiem w papryce

/ 3

Szparagi z jajkiem w papryce to zdrowe, lekkie, a zarazem sycące danie na szybki obiad. Wykorzystując sezon na szparagi, warto sprawić przyjemność i podać taki posiłek na śniadanie lub lekki wiosenny obiad. Przepis na szparagi z jajkiem jest mało wymagającym daniem i łatwym do przygotowania.

Szparagi z jajkiem sadzonym
Szparagi z jajkiem w papryce warto zrobić na szybki obiad, gdyż o tej porze roku są najsmaczniejsze. W sklepie wybierajmy szparagi niezbyt grube, wtedy będą one młode i w przypadku zielonych nie trzeba będzie ich obierać. Należy zwrócić również uwagę, czy szparagi są świeże i nie mają suchych końców. Najlepiej, gdy w wiązce są one równej grubości, wpływa to na równomierne późniejsze ich gotowanie.

Polecam przepis na szparagi z dodatkiem jajka w papryce, gdyż są zdrowe, łatwo się je robi i rewelacyjnie smakują. Jajka sadzone usmażyłam w papryce, co dodało daniu uroku i wprowadziło dodatkowy smak na talerzu. Szparagi można posypać parmezanem lub innym żółtym długodojrzewającym serem.
Zielone szparagi z jajkiem sadzonym

Przepis na szparagi z jajkiem w papryce:

(2 porcje)
  • 500 g zielonych szparagów (wiązka)
  • duża papryka czerwona
  • 4 jajka od kury z wolnego chowu
  • 30-50 g sera żółtego długodojrzewającego
  • 1/2 łyżeczki cukru i 1/2 łyżeczki soli do gotowania
  • sól i pieprz do smaku
  • łyżka masła klarowanego do smażenia

Jak przygotować szparagi z jajkiem w papryce?

  1. Odłamać twarde końce szparagów, to jest około 1/3 ich długości. Pozostałą część umyć, związać delikatnie sznureczkiem i wstawić do gotującej się wody z solą i cukrem tak, aby ich główki wystawały ponad powierzchnię wody. Główki są bardzo delikatne i wystarczy im para z gotującej się wody. 
  2. Gotować około 5 - 8 minut, w zależności od grubości szparagów. Szparagi należy wyjąć z wody al'dente, zanim będą całkowicie miękkie, gdyż dojdą jeszcze na talerzu. Szparagi można również przygotować na parze, skracając o parę minut czas gotowania.
  3. Ciepłe szparagi posypać tartym serem.
  4. Z papryki wyjąć gniazdo nasienne i pokroić ją w 0,5 - 1 cm krążki w zależności, jak duże mamy jajka. Zbyt cienkich krążków nie robić, gdyż podczas smażenia może wypłynąć białko.
  5. Na dobrze rozgrzaną patelnię z masłem kłaść paprykę i po chwili wbijać w jej środek jajko. Patelnię na chwilę przykryć pokrywką, wtedy szybciej zetnie się białko, a środek pozostanie płynny. Osobiście wolę, gdy żółtko również zaczyna delikatnie gęstnieć i zazwyczaj jajka przeznaczone dla mnie przytrzymuję na patelni odrobinę dłużej. Oczywiście, jajka sadzone zrobić tak, jak lubicie najbardziej.
  6. Jajka po usmażeniu przyprawić do smaku solą i pieprzem.

    Zobacz również: sałatka brokułowa z fasolką szparagową.

Komentarze

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 😊 Jest mi bardzo miło, że mój blog Ciebie zainteresował. Ucieszy mnie również Twój komentarz i polubienie mego profilu Facebook, Twitter lub Instagram.
Uwaga! Komentarze, które w treści zawierają linki do stron poza tym blogiem, są traktowane jako spam i usuwane 😑

FORMULARZ KONTAKTOWY

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Kuchcik gotuje — przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady

Blog kulinarny, na którym znajdziesz przepisy na proste, mniej i bardziej pracochłonne, smaczne i zdrowe dania, kuchnia domowa w nieco lżejszej odsłonie oraz smaki świata w moim wydaniu. Znajdziesz tu tylko sprawdzone przepisy, które zostały wypróbowane i zaakceptowane przez domowników i gości.

Przepisy

Przepisy kulinarne na pyszne pieczone ciasta np. seromakowiec, czy moja ulubiona malinowa chmurka, ale i łatwe do zrobienia ciasta bez pieczenia np.ciasto z jabłkami lub sernik bez pieczenia.

Domowe wypieki zazwyczaj są o umiarkowanej słodyczy, na co zwracam uwagę w opisie przepisu. Na stronie znajdziesz pomysły na śniadanie - naleśniki, na obiad - gulasz, a na kolację - pasta jajeczna. Z moich przepisów przygotujesz zdrowe surówki i sałatki, potrawy z mięsa i ryb oraz proste pieczywo, zupy i przetwory.

Przepisy i ich przygotowanie staram się dokładnie opisywać, aby nawet mniej doświadczone w kuchni osoby mogły je wykonać. Część przepisów ma już dodaną szacunkową liczbę kalorii w 100 g dania, aby można było korzystać z nich, będąc nawet na diecie.

Gotowanie

Gotuję z produktów jak najmniej przetworzonych, aby dania były nie tylko smaczne, ale pożywne i zdrowe. Do przygotowania używam jak najwyższej jakości produktów, które nie zawierają poprawiaczy smaku i wyglądu. Preferuję naturalne i sezonowe produkty, które dostępne są na rynku lokalnym. Do przyprawiania potraw używam świeżych lub suszonych ziół.

Gotowanie w domu jest dobrym sposobem na wyrobienie w sobie nawyku zwracania uwagi na to, co jemy i czym karmimy swoich bliskich. Dzięki przygotowywaniu posiłków w domu zwracamy większą uwagę na skład produktów, z których je robimy i zdrowiej się odżywiamy. Główną zaletą i chyba najważniejszą gotowania w domu jest to, że rzadziej sięgamy po niezdrowe dania gotowe typu fast food.

Potrawy doprawiam, jeśli chodzi o pikantność, słoność, czy słodycz zazwyczaj umiarkowanie. Każdy powinien doprawić potrawę według swoich upodobań.

Blog kulinarny

Blog kulinarny o kuchni i zdrowym gotowaniu jest również książką zawierającą najlepsze przepisy na dania, które lubią moi bliscy.

Wśród przepisów może zachwycić szybki deser, ale i bardziej wymagające ciasto drożdżowe, czy pyszna szarlotka.

Przepisy na dania obiadowe mają również dużo zwolenników, a szczególnie moje ulubione danie fasolka po bretońsku, a z dań mięsnych karkówka po cygańsku. Polecam również moje ulubione placki i sałatki, które często są wegetariańskie.

Zapraszam po przepis

Będzie mi bardzo miło, jeśli skorzystasz z moich przepisów i odwiedzisz mnie ponownie. Jestem pewna, że ze mną polubisz gotowanie, bo to jest łatwe i przyjemne. Ucieszy mnie również każdy komentarz, a szczególnie z konstruktywną podpowiedzią, co mogę poprawić.
Zakaz kopiowania i powielania treści i zdjęć bez zgody autora
Copyright © 2015- Kuchcik gotuje - przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady