2020-12-05

Dlaczego warto jeść kasze?

Kasza jęczmienna z mlekiem

Kasze to produkty spożywcze bogate w wiele składników odżywczych. Zawierają węglowodany złożone, błonnik, kwas foliowy, witaminy z grupy B, witaminę E, PP. Są bogactwem składników mineralnych takich, jak żelazo, magnez, potas, wapń, cynk.


Kasze zawierają duże ilości białka roślinnego, prawie nie zawierają tłuszczu, mogą więc być spożywane przez osoby na diecie odchudzającej. Kasze to produkty w pełni naturalne. Nie zawierają żadnych sztucznych dodatków, barwników, konserwantów, polepszaczy smaku. Stanowią doskonały zamiennik tradycyjnych ziemniaków, makaronu, ryżu. 

Na rynku dostępnych jest kilka rodzajów kasz. Do najpopularniejszych odmian należą: kasza gryczana, kasza jęczmienna, kuskus, kasza manna, kasza jaglana w ofercie sklepu bee.pl

Kasza gryczana

Kasza gryczana uważana jest za najzdrowszą z kasz. Jest źródłem witamin B1, B2, witaminy E, zawiera też ogromne ilości soli mineralnych – żelaza, magnezu, wapnia, fosforu, cynku, miedzi, jodu, boru, niklu, kobaltu. Kasza gryczana oczyszcza organizm z toksyn.

Kasza jaglana

Kasza jaglana to kasza z ziaren prosa. Ma żółtą barwę i lekko słodki, delikatny smak. Spożywanie kaszy jaglanej reguluje gospodarkę kwasowo – zasadową organizmu, poprawia przemianę materii, korzystnie wpływa na stawy, wzmacnia naczynia krwionośne, poprawia wygląd skóry, włosów, paznokci. 

Kasza jaglana, podobnie jak kasza gryczana jest bogatym źródłem antyoksydantów. Mogą ją spożywać osoby na diecie bezglutenowej. Można ją dodawać zarówno do zup, sałatek, potraw mięsnych i warzywnych, jak i do potraw na słodko, naleśników i deserów. 

Kasza jęczmienna

Najpopularniejszą kaszą jest kasza jęczmienna. Zawiera duże ilości błonnika, witamin E, K, B6, minerałów – magnezu, żelaza, wapnia, fosforu, potasu. Zawiera również dużo niacyny, która ma bardzo korzystny wpływ na wygląd włosów i paznokci. 

Kaszę jęczmienną powinny jeść osoby z wysokim poziomem cholesterolu, osoby z nadciśnieniem, z chorobami serca i układu krążenia. Regularne spożywanie kaszy jęczmiennej zmniejsza ryzyko powstawania nowotworów. 

Kuskus

Kasza kuskus to produkt zawierający bardzo dużo białka. Jest bardzo łatwa do przyrządzenia. Stanowi dodatek zarówno do dań obiadowych, jak i do deserów. 

Kasza manna

Kasza manna jest lekkostrawna, dlatego poleca się ją osobom z problemami żołądkowymi, trzustkowymi, wątrobowymi. Kasza manna na mleku stanowi idealny pomysł na śniadanie dla dzieci. Zawiera witaminy B1, B2, B3, B6, jest bogactwem kwasu foliowego, żelaza, magnezu, potasu, jodu.

*artykuł zewnętrzny

1 komentarz:

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 😊 Jest mi bardzo miło, że mój blog Ciebie zainteresował. Ucieszy mnie również Twój komentarz i polubienie mego profilu Facebook, Twitter lub Instagram. Jeśli chcesz udostępnić post, kliknij strzałkę, która znajduje się w lewym dolnym rogu strony.
Uwaga! Komentarze, które w treści zawierają linki do stron poza tym blogiem, są traktowane jako spam i usuwane 😑

Drukuj

strzałka do góry