Dlaczego warto jeść kasze?

Kasza jęczmienna z mlekiem

Kasze to produkty spożywcze bogate w wiele składników odżywczych. Zawierają węglowodany złożone, błonnik, kwas foliowy, witaminy z grupy B, witaminę E, PP. Są bogactwem składników mineralnych takich, jak żelazo, magnez, potas, wapń, cynk.


Kasze zawierają duże ilości białka roślinnego, prawie nie zawierają tłuszczu, mogą więc być spożywane przez osoby na diecie odchudzającej. Kasze to produkty w pełni naturalne. Nie zawierają żadnych sztucznych dodatków, barwników, konserwantów, polepszaczy smaku. Stanowią doskonały zamiennik tradycyjnych ziemniaków, makaronu, ryżu. 

Na rynku dostępnych jest kilka rodzajów kasz. Do najpopularniejszych odmian należą: kasza gryczana, kasza jęczmienna, kuskus, kasza manna, kasza jaglana w ofercie sklepu bee.pl

Kasza gryczana

Kasza gryczana uważana jest za najzdrowszą z kasz. Jest źródłem witamin B1, B2, witaminy E, zawiera też ogromne ilości soli mineralnych – żelaza, magnezu, wapnia, fosforu, cynku, miedzi, jodu, boru, niklu, kobaltu. Kasza gryczana oczyszcza organizm z toksyn.

Kasza jaglana

Kasza jaglana to kasza z ziaren prosa. Ma żółtą barwę i lekko słodki, delikatny smak. Spożywanie kaszy jaglanej reguluje gospodarkę kwasowo – zasadową organizmu, poprawia przemianę materii, korzystnie wpływa na stawy, wzmacnia naczynia krwionośne, poprawia wygląd skóry, włosów, paznokci. 

Kasza jaglana, podobnie jak kasza gryczana jest bogatym źródłem antyoksydantów. Mogą ją spożywać osoby na diecie bezglutenowej. Można ją dodawać zarówno do zup, sałatek, potraw mięsnych i warzywnych, jak i do potraw na słodko, naleśników i deserów. 

Kasza jęczmienna

Najpopularniejszą kaszą jest kasza jęczmienna. Zawiera duże ilości błonnika, witamin E, K, B6, minerałów – magnezu, żelaza, wapnia, fosforu, potasu. Zawiera również dużo niacyny, która ma bardzo korzystny wpływ na wygląd włosów i paznokci. 

Kaszę jęczmienną powinny jeść osoby z wysokim poziomem cholesterolu, osoby z nadciśnieniem, z chorobami serca i układu krążenia. Regularne spożywanie kaszy jęczmiennej zmniejsza ryzyko powstawania nowotworów. 

Kuskus

Kasza kuskus to produkt zawierający bardzo dużo białka. Jest bardzo łatwa do przyrządzenia. Stanowi dodatek zarówno do dań obiadowych, jak i do deserów. 

Kasza manna

Kasza manna jest lekkostrawna, dlatego poleca się ją osobom z problemami żołądkowymi, trzustkowymi, wątrobowymi. Kasza manna na mleku stanowi idealny pomysł na śniadanie dla dzieci. Zawiera witaminy B1, B2, B3, B6, jest bogactwem kwasu foliowego, żelaza, magnezu, potasu, jodu.

*artykuł zewnętrzny

Komentarze

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 😊 Jest mi bardzo miło, że mój blog Ciebie zainteresował. Ucieszy mnie również Twój komentarz i polubienie mego profilu Facebook, Twitter lub Instagram.
Uwaga! Komentarze, które w treści zawierają linki do stron poza tym blogiem, są traktowane jako spam i usuwane 😑

FORMULARZ KONTAKTOWY

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Kuchcik gotuje — przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady

Blog kulinarny, na którym znajdziesz przepisy na proste, mniej i bardziej pracochłonne, smaczne i zdrowe dania, kuchnia domowa w nieco lżejszej odsłonie oraz smaki świata w moim wydaniu. Znajdziesz tu tylko sprawdzone przepisy, które zostały wypróbowane i zaakceptowane przez domowników i gości.

Przepisy

Przepisy kulinarne na pyszne pieczone ciasta np. seromakowiec, czy moja ulubiona malinowa chmurka, ale i łatwe do zrobienia ciasta bez pieczenia np.ciasto z jabłkami lub sernik bez pieczenia.

Domowe wypieki zazwyczaj są o umiarkowanej słodyczy, na co zwracam uwagę w opisie przepisu. Na stronie znajdziesz pomysły na śniadanie - naleśniki, na obiad - gulasz, a na kolację - pasta jajeczna. Z moich przepisów przygotujesz zdrowe surówki i sałatki, potrawy z mięsa i ryb oraz proste pieczywo, zupy i przetwory.

Przepisy i ich przygotowanie staram się dokładnie opisywać, aby nawet mniej doświadczone w kuchni osoby mogły je wykonać. Część przepisów ma już dodaną szacunkową liczbę kalorii w 100 g dania, aby można było korzystać z nich, będąc nawet na diecie.

Gotowanie

Gotuję z produktów jak najmniej przetworzonych, aby dania były nie tylko smaczne, ale pożywne i zdrowe. Do przygotowania używam jak najwyższej jakości produktów, które nie zawierają poprawiaczy smaku i wyglądu. Preferuję naturalne i sezonowe produkty, które dostępne są na rynku lokalnym. Do przyprawiania potraw używam świeżych lub suszonych ziół.

Gotowanie w domu jest dobrym sposobem na wyrobienie w sobie nawyku zwracania uwagi na to, co jemy i czym karmimy swoich bliskich. Dzięki przygotowywaniu posiłków w domu zwracamy większą uwagę na skład produktów, z których je robimy i zdrowiej się odżywiamy. Główną zaletą i chyba najważniejszą gotowania w domu jest to, że rzadziej sięgamy po niezdrowe dania gotowe typu fast food.

Potrawy doprawiam, jeśli chodzi o pikantność, słoność, czy słodycz zazwyczaj umiarkowanie. Każdy powinien doprawić potrawę według swoich upodobań.

Blog kulinarny

Blog kulinarny o kuchni i zdrowym gotowaniu jest również książką zawierającą najlepsze przepisy na dania, które lubią moi bliscy.

Wśród przepisów może zachwycić szybki deser, ale i bardziej wymagające ciasto drożdżowe, czy pyszna szarlotka.

Przepisy na dania obiadowe mają również dużo zwolenników, a szczególnie moje ulubione danie fasolka po bretońsku, a z dań mięsnych karkówka po cygańsku. Polecam również moje ulubione placki i sałatki, które często są wegetariańskie.

Zapraszam po przepis

Będzie mi bardzo miło, jeśli skorzystasz z moich przepisów i odwiedzisz mnie ponownie. Jestem pewna, że ze mną polubisz gotowanie, bo to jest łatwe i przyjemne. Ucieszy mnie również każdy komentarz, a szczególnie z konstruktywną podpowiedzią, co mogę poprawić.
Zakaz kopiowania i powielania treści i zdjęć bez zgody autora
Copyright © 2015- Kuchcik gotuje - przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady