25.01.2018

Owsianka z rana, czyli trochę o płatkach owsianych

Płatki owsiane

Owsianka stała się bardzo popularnym daniem, nie tylko dlatego, że jest bardzo smaczna, zawiera także wiele składników odżywczych, które dadzą nam energię na cały poranek. Jest ona dobra nie tylko dla sportowców i osób na diecie. Będzie idealna dla wszystkich, którzy chcą zadbać o swoje zdrowie.





Ważne źródło błonnika

Owies zawiera wiele błonnika, znaczna jego część jest rozpuszczalna w wodzie, co sprawia, że jest on łatwiej przyswajalny. Błonnik pomaga szczególnie osobom, które mają problem z podniesionym cholesterolem. Wspiera także prawidłową pracę układu pokarmowego. Co więcej, wspomaga on naszą naturalną odporność. Składnik ten będzie doskonały dla wszystkich, którzy myślą o odchudzaniu. Dzięki temu, że zjedzenie owsianki daje uczucie sytości, jemy mniej, a jednocześnie dostarczamy organizmowi wielu niezbędnych składników.

Co jeszcze jest ważne?

Płatki owsiane zapewnią nam wiele innych ważnych składników. Do najważniejszych z pewnością należą aminokwasy i witaminy z grupy B, szczególnie B6 i B1. Wspomagają one pracę mózgu i układu nerwowego. Jeśli często czujemy się zmęczeni i rozdrażnieni, regularne jedzenie owsianki powinno zniwelować te nieprzyjemne dolegliwości. Dodatkowo witamina E w niej zawarta wpływa pozytywnie na spowolnienie procesu starzenia.

Chrońmy serce

Udowodniono, że składniki ukryte w owsiance wspomagają pracę serca. Zawarte w niej przeciwutleniacze hamują produkcję cytokin, które negatywnie wpływają na ten najważniejszy w naszym ciele mięsień.

Dla cukrzyków

Płatki owsiane regulują poziom cukru w naszej krwi. Dzięki błonnikowi są one trawione powoli, a co za tym idzie, mają bardzo niski indeks glikemiczny. Dlatego też po porannym zjedzeniu owsianki tak długo czujemy się najedzeni i pełni energii.

Jak widać, płatki owsiane są doskonałym posiłkiem dla każdego. Pomagają w zasypianiu, działają antydepresyjnie, wzmacniają serce i zawierają wiele witamin i innych składników odżywczych. Jeśli wprowadzimy ją do codziennej diety, po jakimś czasie zauważymy, jak pozytywie na nas wpływa.
*artykuł inspirowany

1 komentarz:

  1. Czasami lubię zafundować sobie takie śniadanko. :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 😊 Jest mi bardzo miło, że mój blog Ciebie zainteresował. Ucieszy mnie również Twój komentarz i polubienie mego profilu Facebook, Twitter, G+ lub Instagram. Jeśli chcesz udostępnić post, kliknij w strzałkę, która znajduje się w lewym dolnym rogu strony.

Drukuj