Naleśniki bezglutenowe z mąki ryżowej

/ 2

Naleśniki bezglutenowe z mąki ryżowej mogą być jedzone ze słodkimi lub wytrawnymi dodatkami, gdyż mają bardzo neutralny smak. Delikatne, a zarazem łatwo je składać lub zawijać w nie nadzienie. Najlepsze wychodzą smażone na patelni delikatnie tylko posmarowanej masłem klarowanym.

Naleśnik ryżowe

Ciasto na naleśniki z mąki ryżowej powinno być dość rzadkie, zbyt gęste spowoduje, że po usmażeniu naleśniki będą twarde i łamliwe. Podczas smażenia również nie wlewać na patelnię zbyt dużej porcji ciasta, gdyż efekt będzie podobny. Masłem klarowanym przecierać patelnię przed położeniem każdego naleśnika i zbyt długo ich nie smażyć, bo będą kruszące i mało sprężyste. Patelnia przed wylaniem porcji ciasta musi być rozgrzana, a smażyć na umiarkowanej mocy palnika. 

Naleśniki ryżowe świetnie smakują z nadzieniem z maku, bakalii i białego sera. Niestety proporcji na nadzienie nie podam, gdyż była to improwizacja w stylu mam to, to dodam jeszcze tego, a nie, za mało to jeszcze odrobinę 😃 Nadzienie było bardzo smaczne i na pewno, takie naleśniki zrobię jeszcze nie raz i wtedy podam recepturę. 

Naleśniki bez glutenu

Składniki:

(na 8 naleśników usmażonych na patelni o średnicy 26 cm)
  • 250 g mąki ryżowej
  • 250 ml mleka
  • 200 ml wody gazowanej
  • 3 jajka
  • 1 łyżka cukru trzcinowego
  • masło klarowane do smażenia

Jak zrobić naleśniki bezglutenowe z mąki ryżowej?

  1. Jajka zmiksować z cukrem i mlekiem.
  2. Następnie stopniowo dodawać na przemian mąkę ryżową i wodę, miksować do uzyskania jednolitej konsystencji.
  3. Naleśniki smażyć na umiarkowanie rozgrzanej patelni posmarowanej delikatnie masłem klarowanym. Odradzam smażenie tych naleśników zupełnie bez tłuszczu, gdyż będą się łamać.
  4. Ciasto na patelnię odmierzać najlepiej małą chochlą, wtedy naleśniki będą równe. Przed każdym wylaniem na patelnię ciasto wymieszać. Zbyt grubych i za mocno naleśników nie smażyć, bo będą twarde i trudno będzie je zwijać.
  5. Podawać z ulubionym nadzieniem. Pomimo dodatku cukru dobrze smakują zarówno na słodko, jak i na wytrawnie.

    Zobacz również: naleśniki z serem.

Komentarze

  1. Ale muszą być pyszne , mniamm.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię naleśniki, mam już 3 szafy... :)) Ryżowe wyglądają bardzo delikatnie i myślę, że są pyszne nawet bez nadzienia :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 😊 Jest mi bardzo miło, że mój blog Ciebie zainteresował. Ucieszy mnie również Twój komentarz i polubienie mego profilu Facebook, Twitter lub Instagram.
Uwaga! Komentarze, które w treści zawierają linki do stron poza tym blogiem, są traktowane jako spam i usuwane 😑

FORMULARZ KONTAKTOWY

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Kuchcik gotuje — przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady

Blog kulinarny, na którym znajdziesz przepisy na proste, mniej i bardziej pracochłonne, smaczne i zdrowe dania, kuchnia domowa w nieco lżejszej odsłonie oraz smaki świata w moim wydaniu. Znajdziesz tu tylko sprawdzone przepisy, które zostały wypróbowane i zaakceptowane przez domowników i gości.

Przepisy

Przepisy kulinarne na pyszne pieczone ciasta np. seromakowiec, czy moja ulubiona malinowa chmurka, ale i łatwe do zrobienia ciasta bez pieczenia np.ciasto z jabłkami lub sernik bez pieczenia.

Domowe wypieki zazwyczaj są o umiarkowanej słodyczy, na co zwracam uwagę w opisie przepisu. Na stronie znajdziesz pomysły na śniadanie - naleśniki, na obiad - gulasz, a na kolację - pasta jajeczna. Z moich przepisów przygotujesz zdrowe surówki i sałatki, potrawy z mięsa i ryb oraz proste pieczywo, zupy i przetwory.

Przepisy i ich przygotowanie staram się dokładnie opisywać, aby nawet mniej doświadczone w kuchni osoby mogły je wykonać. Część przepisów ma już dodaną szacunkową liczbę kalorii w 100 g dania, aby można było korzystać z nich, będąc nawet na diecie.

Gotowanie

Gotuję z produktów jak najmniej przetworzonych, aby dania były nie tylko smaczne, ale pożywne i zdrowe. Do przygotowania używam jak najwyższej jakości produktów, które nie zawierają poprawiaczy smaku i wyglądu. Preferuję naturalne i sezonowe produkty, które dostępne są na rynku lokalnym. Do przyprawiania potraw używam świeżych lub suszonych ziół.

Gotowanie w domu jest dobrym sposobem na wyrobienie w sobie nawyku zwracania uwagi na to, co jemy i czym karmimy swoich bliskich. Dzięki przygotowywaniu posiłków w domu zwracamy większą uwagę na skład produktów, z których je robimy i zdrowiej się odżywiamy. Główną zaletą i chyba najważniejszą gotowania w domu jest to, że rzadziej sięgamy po niezdrowe dania gotowe typu fast food.

Potrawy doprawiam, jeśli chodzi o pikantność, słoność, czy słodycz zazwyczaj umiarkowanie. Każdy powinien doprawić potrawę według swoich upodobań.

Blog kulinarny

Blog kulinarny o kuchni i zdrowym gotowaniu jest również książką zawierającą najlepsze przepisy na dania, które lubią moi bliscy.

Wśród przepisów może zachwycić szybki deser, ale i bardziej wymagające ciasto drożdżowe, czy pyszna szarlotka.

Przepisy na dania obiadowe mają również dużo zwolenników, a szczególnie moje ulubione danie fasolka po bretońsku, a z dań mięsnych karkówka po cygańsku. Polecam również moje ulubione placki i sałatki, które często są wegetariańskie.

Zapraszam po przepis

Będzie mi bardzo miło, jeśli skorzystasz z moich przepisów i odwiedzisz mnie ponownie. Jestem pewna, że ze mną polubisz gotowanie, bo to jest łatwe i przyjemne. Ucieszy mnie również każdy komentarz, a szczególnie z konstruktywną podpowiedzią, co mogę poprawić.
Zakaz kopiowania i powielania treści i zdjęć bez zgody autora
Copyright © 2015- Kuchcik gotuje - przepisy na pyszne ciasta i zdrowe obiady